Robotzsaru –ROBOCOPY
2014. július 26. írta: .loretta

Robotzsaru –ROBOCOPY

Hát nem vagyok egy akciófilm rajongó, de ezt az 1987-es elődje miatt azért megnéztem, és 121 percet vesztettem az életemből. Volt 1-2 jelenet, ami egész értékelhetőre sikerült, de aki nosztalgiázásból ülne neki, az ne tegye. Aki akciórajongó annak akár jó is lehet, nem tudom, én nem az vagyok.

DP_RobotZsaru_foplakat.jpg

 Fórum Hungary

A sztorit ismerjük: Detroit, bűnözés, rendőrség és katonaság kérdésköre, speciális robottechnológia, OmniCorp, robot vagy ember, hatalmi játszmák, politika, morális kérdések, multinacionális cégek vs. az ember.

Alex Murphy  (Joel Kinnaman) megsérül, OmniCorp kitalálja, hogy félig robotot csinál belőle, egyre jobban leszedálják az emberi voltát, elhitetik az agyával, hogy ő irányít, holott a robot teszi. Eszközként használják a robotellenes közvélemény formáláshoz. Életemben nem hallottam erről a színészről, és szerintem nem is fogok többet, színésznek nem is neveznék, tud keményen nézni és ennyi. Drága feleségét alakító Abbie Cornish sem volt a helyzet magaslatán, ő meg tud bambán nézni, meg szomorú szemekkel pislantgatni, de egyébként más skill-je nem nagyon van.

DF-01431_r.jpg

 Fórum Hungary

Samuel L. Jackson (Pat Novak), Gary Oldman (Dr. Robert Norton) és Michael Keaton (Raymond Sellars) menti meg a filmet, ők hát zseniális színészek, csak nem hozták ki belőlük a maximumot, ahogy mondani szokás.

DF-16561.jpg

 Fórum Hungary

Alapvetően egy izgalmas kérdést feszeget a film és talán még jobban van létjogosultsága, mint 1987-ben, hiszen egyre inkább elképzelhetővé válik egy robotokkal teli világ. Egy karnyújtásnyira vagyunk a mesterséges intelligenciától, amit már több tudós vészjóslóan ellenez, és egyre több sci-fi lesz ebben a témában, legutóbb ugye a HER – A nő c. filmről írtam. Alex Murphy testesíti meg a jogi, etikai kérdéseket, amit felvetünk egy robot kapcsán.

Ezért adtam meg az esélyt a filmnek, hisz azt már tudjuk, hogy nincs új a nap alatt, remake reboot dömping van, legutóbb az Emlékmás-on akadtam ki, hogy ez most mire volt jó, hogy a Dredd-et ne is említsem.

Hát ez se sikerült.

3104505.jpg

Azt olvastam, hogy eredetileg Daren Aronofsky rendezte volna, óóóó miért nem? Annyira jó lehetett volna!

Szájbarágós, nem izgalmas, súlytalanná tett mondanivalóval, alig van akciójelenet, unalmas, steril, bamba főszereplők, nagyon amerikai utóízű. A sztorit nem akarom az eredetihez hasonlítani, mert a reboot műfaja megengedi a változtatásokat, nem is ezzel volta baj. Nem az a bajom, hogy fekete a robotzsaru. Tisztában vagyok vele, hogy a remake nehéz műfaj, mert a régi mindig jobb. Nem könnyű újraírni a gyerekkorunkat, nem könnyű újracsinálni valamit, ami egyszer már nagyot ütött.

Na az egyik perc, amikor nem unatkoztam az volt, amikor végül megmutatták Murphy-nek a „testét”, pontosabban, a megmaradt organikus részeit, ami köré a vasembert páncélt eszkábálták.

robocop-unicorn.jpg

Ezt a képet nem magyarázom.

Felejthető volt.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://popkult.blog.hu/api/trackback/id/tr76543193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása