SZIN 2013. 08. 23. - A buli folytatódik
2013. augusztus 24. írta: redbandita

SZIN 2013. 08. 23. - A buli folytatódik

Ez volt a második napom a Szegedi Ifjúsági Napokon, de legalább olyan jó volt, mint az előző. Ahogyan be is harangoztam ezen a napon fellépett az Irie Maffia, a The Carbonfool, a Magna Cum Laude, a HS7 persze többek között. Ezek voltak azok a koncertek, amiket teljesen végignéztem és az kell mondjam, hogy bár imádom az Irie Maffiát, most (is) valami elképesztően jó koncertet hallottam tőlük. Talán az egyik legjobb volt, amin részt vettem valaha, pedig elég sokszor csápoltam már Maffiára :)

1157716_599800176744637_2788174_n.jpg

Szóval ott hagytam abba a SZINes történetem elmesélését, hogy részt vettem életem első Ákos koncertjén, elképesztő hangulatot éltem át a talpig aranyba öltözött Péterfy Borival, bemelegítettem a Punnanys fiúkkal, majd zártam a napot a PASOval. Nos ha azt hittem azt napot már nem lehet überelni, akkor tévedtem, Mostmár kijelentem, hogy az idei SZIN határozottan jobb volt, mint a tavalyi, pedig az se volt semmi :)

Tavaly is voltam az Irie Maffia koncertjén lévén, hogy nagyon kedvelem őket (még a szakdogámat is részben róluk írtam) és szinte minden budapesti fellépésükre is elszoktam menni. Egyébként itt hagy jegyezzem meg, hogy tök mindegy hány koncertre megy el az ember, mindig talál valami kis újdonságot, de az ilyen fesztiválokon amúgy is valahogy teljesen más a hangulat. Ahogyan tavaly, úgy idén is elég korán kezdődött a koncertjük, és rájöttem, hogy ezekben a fesztiválokban az a legnagyobb nehézség, hogy ugye késő éjjel vagy kora hajnalban zuhan be az ember az ágyba, vagy a sátrába, aztán, ha szerencséje van sokáig alhat. Mondjuk ez nyáron ugye nehézség, hiszen már délelőtt is millió fok van... Na mindegy tegyük fel, hogy délig/egyig alszik az ember, akkor kicsit magához tér, talán megint lemossa azt a hihetetlen mennyiségű port, ami előző este a hajába, a fülébe, meg kb mindenhova beszállingózott, keres némi ennivalót, vagy rosszabb esetben még főz is és már indul is a koncertre... és ez így megy napokon át....

Na már megint elkeveredtem az alap történetem elmesélésétől, bocsánat :) Szóval Irie Maffiával indítottuk a napot és milyen jóóóóó volt :D A közönség minden dalt együtt énekelt Senával és a fiúkkal. Megjegyzem le a kalappal előttük, hiszen Sena előtte való nap önálló koncertet adott a SZINen, Columbo meg ugye a Brainssel lépett fel. De a fáradtságnak semmilyen nyomát nem lehetett látni végig énekelték, ugrálták (szó szerint), táncolták, vidámkodták a másfél órát. Több meglepetés is ért engem pl. MC Kemon egész sokat beszélt magyarul, amit eddig úgy kevésbé hallottunk tőle, és az is furcsa volt, hogy az újabb dalokat valahogy sokkal jobban ismerte és kedvelte a nép, mint az örökzöldeket. Szerintem a Nagyon jó lesz című legújabb albumukról szóló dalok mindegyikét több százan/ezren énekelték velük. A repertoár egyébként teljesen vegyes volt, jöttek régi és új nóták egyaránt.

1186115_599800333411288_1182185020_n.jpg

Nagyon vicces jelenet volt, hogy Sena lányokhoz, csajokhoz, nőkhöz intézett mondandója idejére a srácok lecsücsültek, de persze onnan is beszólogattak, főleg Columbo és persze a végén mind együtt énekeltünk :)

1238338_599800393411282_669708027_n.jpg

Ezután The Carbonfoolsék következtek szintén a Nagyszínpadon, de érdekes volt, hogy sokan üldögélve hallgatták a srácokat, nem igazán bulizott senki, jó a "kemény magot" leszámítva. Pedig nagyon jó volt, mert Balázsék összevegyítették a nem túl ismert dalokat, azokkal, amik már mindannyiunk fülébe bemásztak. Ez valahogy azért volt jó, mert a hangulat nem tudott csappanni, egyébként nekem a fények is nagyon tetszettek. Bevallom, hogy ezt már én is ülve néztem végig, de ígyis nagyon tetszett. Gondoljátok csak el: nyári este, Tisza part, csillagok, valamilyen kis  itóka (nekem épp egy cider) a kézbe, jó társaság és hozzá Fehér Balázs remekül felismerhető hangja, kellemes dallamokkal... (Ha lenne honvágyat mutató smile ide most biztos azt tennék)

1235018_599800453411276_2001262847_n.jpg

Az este Mező Misiékkel, azaz a Magna Cum Laude-val folytatódott, persze ezt én sem bírtam már ülve. Egyébként ekkora olyan tömeg verbuválódott össze, hogy nem is lehetett már túl közel férkőzni...

547714_599800620077926_1301465092_n.jpg

De szerencsére kaptunk hivatalos fotót, így ezen jól látszik, hogy Misinek mekkora szakálla van. Nekem ez tök újdonság volt, pedig itt a blogon is "össze vagyok zárva" két nagy magnással. Én nem igazán járok a koncertjeikre, de megfogadtam, hogy ahogy tavaly, úgy idén is meghallgatom őket, hiszen 2012-ben is elképesztő hangulatot csináltak a srácok. Kicsit dejavu volt, mert ismét rengetegen az elejétől a végéig azt kiabálták, hogy Pá-lin-ka, de ugye ez szokás szerint csak a végén hangzik el. Sajnos az utolsó albumukat még nem ismerem túl jól, így arról sok dalt nem ismertem, de megígérem, hogy ezután meg fogom hallgatni :)

Magna Cum Laude.jpgFuisz Mario

A tombolás után átvonszoltam magam (pedig egy erre a célra használandó ezer éves, széttaposott balettcipőben voltam) a JATE sátorba, ahol egy másik kedvencem a Heaven Street Seven csapott a húrok közé. Éjfélig még itt is roptam, de aztán már muszáj volt lecsüccsenni, de ülve is tökéletesen élvezhető és persze remekül énekelhető is:)

Előző cikkemben elkezdtem egy kis listát arról, hogy mikből láttam idén a legtöbbet, nos ezt még kiegészíteném egy két dologgal:

  • Burger Kinges korona
  • neon színű bármi pl. cipő, felsőrész, forrónadrág
  • bikinifelső

166008_599800280077960_593739252_n.jpg

És akkor talán jöjjön egy olyan lista is, amikről sose hittem, hogy fesztiválon látom majd

  • tűsarkú papucs
  • bokacsizma forrónadrággal
  • horgolt csizma
  • hófehér nadrág hozzá fehér tűsarkú és fehér kosztümkabát
  • babakocsi (több is, akár éjjel 11kor is) alvó kisbabával, 1-3 éves gyerkőcök

A bejegyzés trackback címe:

https://popkult.blog.hu/api/trackback/id/tr885479497

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása