SZIN 2013. 08. 22.
2013. augusztus 23. írta: redbandita

SZIN 2013. 08. 22.

Eltelt egy év és így megint itt a SZINezés ideje, sajnos idén nem tudtam egész hétre lejönni, pedig már 5 naposra bővült a fesztivál és augusztus 20-a azaz a nulladik nap még ingyenes is volt és olyan együttesek léptek fel, mint az EDDA vagy Marót Viki és a Nova Kultúr. Nekem idén a tegnapi azaz augusztus 22-e volt az első teljesen a SZINen töltött nap, és szerencsére nem maradtam le a kedvenceimről, hiszen fellépett Péterfy Bori és a Love Band, a Punnany Massif, a PASO és életem első Ákos koncertjére is.

1001938_596767083714613_275305774_n.jpg

Aki követ bennünket a Facebookon az tudhatja, hogy tegnap este úgy jelentkeztem be, hogy a Punnanys fiúk beindították az estét, amit Péterfy Bori szó szerint bearanyozott, de akkor még nem tudtam, hogy Ákos milyen fénytechnikával és közel két órás, elképesztő hangulatú koncertjével folytatjuk. Így sajnos lemaradtam Sena önálló estjéről, de aztán még buliztam egy nagyot a PASO-val, na meg azzal a sok száz emberrel, aki befért a JATE sátorba.

A SZINen már kora délután megkezdődnek a programok, így elsőként Felméri Péter stand upjára kukkantottam be, mert szégyenszemre eddig még nem hallottam őt élőben. Nem kellett csalódnom, a leginkább lassú beszédjéről felismerhető fiú jó hangulatot csinált a még éppen ébredező vagy magukhoz térő fesztiválozók között.

Bevallom, hogy mi ezután (mivel nagyon korán volt, háromkor) kijöttünk ebédelni, de fél hatra visszamentünk, mert jöttek kedvenc pécsi srácaim, a Punnany Massif. Elég sok koncertjükön jártam már, így nagyjából tudtam mire lehet számítani, de nem gondoltam, hogy a viszonylag korai kezdés ellenére is ilyen nagy tömeget fognak a Nagyszínpadra vonzani. Egyébként a helyszínnek nagyon örültem, mert tavaly a JATE sátorba zsúfolták be őket, és akkor jóval melegebb volt, mint idén, úgyhogy olyan 10 perc után szauna hangulat volt… A szervezők idén szerencsére jobban átgondolták ezt, és a fiúkat nyílt terepre vitték, ami egyéként még jobb hangulatot az egésznek. Természetesen felhangzottak olyan örökzöldek, mint az Élvezd, a Hétvégre, a Nincsen zsé, a Mosoly, de az új albumról is bőven kaptunk nótákat.

1238884_596766917047963_2133838418_n.jpg

A Punnany után a Brains lépett a Nagyszínpad deszkáira, akiket én nagyon kedvelek, csak furcsállom, hogy miattuk Péterfy Bori és a Love Band az ún. Tisza Színpadra került, ami ugye a fesztivál terület teljesen másik vége és elég eldugott helyen van. Azt hittem, hogy emiatt majd kevesen leszünk és nem lesz olyan hangulat, mint tavaly, amikor Bori a nagy melegre való tekintettel kénytelen volt fél liter vizet magára önteni. Idén, ahogy azt már írtam, bearanyozta a színpadot, szó szerint. Hogy kell ezt érteni? Hát képzeljétek el, hogy egy teljesen arany színű flitterekkel díszített nadrágban és ujjatlan felsőben lépett fel és ezt még megspékelte egy valamilyen furcsa anyagból, de szintén arany színű hááááát kardigánnal(?). Szerintem nagyon menő volt, olyan „boris”. Azt bírom (többek között) Boriban, hogy tök mindegy hány koncertjére megyek el mindig jól érzem magam, mindig hoz valami újat, mindig felpörgeti a közönséget és valami elképesztő hangulatot csinál. Most sem volt ez másképp… Halhattunk nagy slágereket, mint a Vámpír, Ópium, Modern dizájn, Hajolj bele a hajamba, Bűvös Vadász, Szembogár, és persze zárásként a Téged nem. De az új lemezről, a Fehér éjszakákról is volt egy blokk.

Na és mit művelt már megint, az elképesztőőőőőő volt, egyszercsak fogta magát és a közönség közé ugrott, akik, mint egy igazi rocksztárt őrjöngve fogadták és körbeadták. Óriási volt, mondjuk a biztonsági őrök elég morcosnak tűntek, mikor megpróbálták őt visszaemelni a színpadra.

Boriék után a Kiscsillag következett a Tisza Színpadon, de mivel már sokszor jártam Kiscsillag koncerten, Ákoson meg még sosem, gondoltam itt az ideje megnézni egyet. Úgy terveztem, hogy egy  kicsit maradok azon elnézek Sena szóló estjére, de valahogy ott ragadtam a Nagyszínpadnál, ahol ekkorra már hatalmas tömeg verődött össze. Ákos dalaiban talán az a legjobb, hogy nincs olyan ember az országban, aki minimum egyet ne tudna elénekelni. Én mondjuk nem vagyok nagy rajongója, de mondjuk a két órás koncert ideje alatt elhangzó nóták 60-70 százalékát ismertem, és így persze a tömeggel énekeltem, ahogy mindenki más is. A jó hangulatot csak emelte azaz elképesztő fénytechnika és lézershow, amivel Ákos érkezett. Nagyon jó volt, jól döntöttem, hogy megnéztem.

1185562_596767527047902_1092742577_n.jpg

Mivel Ákos jó negyven perccel tovább játszott, mint a meghirdetett, így legalább nem kellett várni, a PASO koncertre, ami sajnos már beszorult a JATE sátorba, így viszonylag kevesen is fértek be, meg a levegő is elfogyott, úgy 20-25 perc után. De mint tudjuk leleményes ember a magyar, így a sátor körül: sörpadokon, máshonnan odahordott székeken, raklapokon stb. nagyon is élvezhető volt az este.

A fél kettőtől érkező DJ Palotait sajnos már nem tudtam megvárni, mert már fellőtték a pizsim J de biztos vagyok benne, hogy azon is tömegek tomboltak, a fesztiválozók egyébként reggel hatig élvezhették a bulit.

Ja a raklapokról jut eszembe… (ez is milyen kreatív megoldás).

556832_596767013714620_1593435643_n.jpg

Egyébként el kell mondanom, hogy az idei SZIN szerintem még a tavalyinál is sokkal jobb, szerintem jobban megszervezett minden. Én bevallom annak is örülök, hogy idén nincs kártyás rendszer és ha már itt tarunk a kaja/piaválaszték is nagyobb és olcsóbb is, mint tavaly.

Még gondoltam összegyűjtöm, hogy idén miből látni legtöbbet a fesztiválon, ti meg döntsétek el, hogy melyik menő és melyik ciki.

  • bokacsizma
  • forrónadrág
  • minél jobban szétszaggatott farmer és felsőrész
  • szinte minden színben fellelhető keretű napszemüvegek, de legnépszerűbb a piros, kék, zöld
  • világító karkötők/ördögszarvak/nyuszifülek
  • színes tornacipő
  • buborékfújó
  • tavalyi vagy még régebbi SZIN-es vagy más fesztiválok karszalagjai

Igyekszem ma is gyűjtögetni a listához dolgokat, ma egyébként Irie Maffia lesz, Magna Cum Laude, The Carbonfools, Kaukázus, Zagar, HS7, Zorall, Maszkura és  tücsökraj, Anima Sound System többek között.  

Még néhány kép itt és ha már ott jártok akkor esetleg :)

pop like.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://popkult.blog.hu/api/trackback/id/tr305473146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása