Tom Cruise-t lelövik ugye? - A holnap határa - 2014
2014. október 13. írta: .loretta

Tom Cruise-t lelövik ugye? - A holnap határa - 2014

Nem vagyok egy sci-fi rajongó, de azért néha belecsöppenek egy ilyesmi fimbe is, így alakult most is, Tom Cruise hallatán meg bekészítettem a párnát, hogy alszom egy jót, aztán nem aludtam. Végülis ez jót jelent.

Holnap_hatara_online_12.jpg

 InterCom

Nincs új a nap alatt, a sztorit láttuk már Bill Murray tolmácsolásában is  az Időtlen Időkig c. klasszikusban, meg állítólag, más sci-fik is bele lettek gyúrva ebbe én inkább nem szólok bele, a "mimiknek" nevezett csapkodó kábelhalmok azért felidézték bennem a Mátrixot például, de mindezek ellenére egész jól alakult a film. Pörgős popcorn mozi, nem is kell ennél több, így is jóval az elvárásaim fölött teljesített. Azért nem leszek rajongója, sem a sci-finek, sem Tom Cruise-nak. Amúgy a film a japán Hiroshi Sakurazaka All You Need Is Kill című kisregényét dolgozza fel. Már megjelent magyarul is, akit érdekelne esetleg, én nem hiszem. hogy felírom a listámra.
A_holnap_hatara_jelenetfoto (30).jpg
 InterCom
 
Tom Cruise végre színészkedik is, nemcsak a terminátoros-harcos-megmentemavilágot szerepet hozza, na jó ezt is,  a film nagy részében, de előtte, azért imádtam az idegesítő-önző-gyáva-simlis-egyenruhás-marketinges karakterét, ahonnan most hosszú és rögös út vezetett a világ megmentéséig.
Szóval vannak ezek a mimikek, akik már 5 éve zúzzák a bolygót és irtják az emberiséget (utána olvasásból kiderült, hogy ezeknek az adaptív robotoknak a könyv szerint az a feladatuk, hogy lakhatóvá tegyék a bolygót a megrendelőjük számára), és egyetlen sikeres ütközet után az emberiség diadalittasan elszánja magát egy végső lealázó ostromra, ahol a már említett gyávaTom, vagyis Cage is frontvonalra kerül, teljesen amatőrként, és hát az elvárásoknak megfelelően hozza a szintet - hamar kinyiffan a fronton. Juppi. Nincs vége.
A_holnap_hatara_jelenetfoto (1).JPG
 InterCom
 
Time loop.
Felébred.
Megint lecseszik, beállítják a sorba, végighallgatja a poénokat a haláláról.
Megy, harcol, meghal.
Time loop.
Felébred.
A_holnap_hatara_jelenetfoto (3).jpg
 InterCom
Nem időutazik. Egy alfa véletlen megölésével, olyan képességre tesz szert, amellyel, ha meghal, 30 órával előbbről újrakezdheti. Kap egy információcsomagot, az elkövetkezendő 30 óráról, és hát vagy tanul belőle, vagy nem. TomCage-nek eltart egy darabig, de azért okul.
Kicsit ilyen spirituális buddhista felturbózott reinkarnációs filozófia. Elb@sztam, majd újrakezdem. Csak itt egyből. Jaaaj de szeretnénk ezt a lehetőséget a hétköznapokban, ugyebár.
Ahogy gyakran előfordul, sajnos a végét elkapkodták, legalábbis nekem nem volt teljesen tiszta, hogy mit miért, hova, de legalább a romantika szál nem fordult át csöpögősbe. Vajon hány éves korig hihető a szerelmes szál? Előbb-utóbb kiöregszik ebből Tom, akkor mi lesz? Jlene esetben egyébként Emily Blunt a "nagy ő".
Ja, meg kár a 12-es karikáért is, egy kicsit több vért elviseltem volna, bár én inkább Tarantino-n nevelkedtem, talán ezért hiányzik.
A_holnap_hatara_jelenetfoto (12).jpg
 InterCom
Még egy pluszpont a fimnek, hogy végre nem Amerika a világ. Szinte hihetetlen módon most épp Európát kell megmenteni, bár itt el is bukott a dolog, mert Amerikában Európa = Franciaország. Nem tudom, hogy a Normandiai partraszállás 70. évfordulójára akartak-e így megemlékezni, de kicsit unalmas már a kidőlt Eifel toronnyal ábrázolni a világvégét, meg a Louvre-ban szerencsétlenkedni. De legalább már szóba jött Európa.
X év után is eszembe jut....

A_holnap_hatara_jelenetfoto (39).jpg
 InterCom
Nem hiszem, hogy újranézném, sőt szinte biztos vagyok benne, hogy nemsokára el is felejtem, és letagadom, hogy láttam, de azért egy egyszer-nézős mozinak tökéletes, szóval lányok, ha végre törleszteni akartok a pasiknak, a "jó majd te is választhatsz filmet" listában (ahogy én is tettem), akkor ennél mindenképp javaslom a vétózás mellőzését, mert egész nézhető lesz! Sci-fi rajongók biztos imádják, nem tudom.

További képeket itt a FB oldalunkon találtok!
 
 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://popkult.blog.hu/api/trackback/id/tr146786851

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyingizik 2014.10.14. 08:39:16

A gumibugyis-latexruhás képregényhősök, szerelmes vámpírok, gagyi óriásrobotok, óriásgyíkok támadása stb. után valóban szinte felüdülés egy ilyen sci-fi jellegű blockbustert megnézni. Természetesen nem sci-fi film. A sci-fi film az Tarkovszkij, Ridley Scott, Stanley Kubrick.

Globetrotter2014 2014.10.14. 09:20:16

Ez a film nagyon rendben volt. De már az Obilivion után is lehetett sejteni hogy Cruise most jó formában van.

Lehetett volna jobb is de attól még igen jól sikerült film.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.10.14. 11:02:45

@Gyingizik:
"A sci-fi film az Tarkovszkij"

Az pont nem. Ő nem tartotta annak.

JoeyTribiani 2014.10.14. 13:45:27

Ez most egy film kritika volt?
Nekem csak ennyi jött át: Nem szeretem a sci-fit. Ne nézd meg! Vagy nézd, leszarom. Jó volt! Kár, hogy láttam. Ajánlom azoknak akik már úgyis látták. Nem volt ötletem miről írhatnék, úgyhogy összehozok egy kis bla bla valamit. Leszarom az egyészet. Ja játszott benne Tom Cruise. Tom Cruiset játszotta most is. Meg volt egy csaj is. ZZZzzzz

Gyingizik 2014.10.14. 13:58:57

@Hoppácska: Szerintem az. Mindkettő sci fi regényből készült, fiktív a cselekménye, jövőben vagy alternatív valóságban játszódik stb.

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2014.10.14. 18:31:43

szerintem egy vicces film volt, valóban nem többször nézős, logikai bakikkal

A nép fia 2014.10.14. 21:22:08

A film nézhető, sőt, még élvezetes is, de ez a kritika kritikán aluli. Ezt a blogot kerülni fogom.

Tibi5000 · http://sport-kiraly.blog.hu/ 2014.10.28. 12:15:12

Végre valaki, aki nem csak éltetni tudja a filmet!
Annak én is örülök, hogy Tom Cruise végre rendbe szedte magát, és persze Emily Blunt "játékát" is öröm volt nézni, de egyszernézős sci-fi-nél nem több, attól függettlenül, hogy tagadhatatlan, hogy ez egy jó film.
süti beállítások módosítása