A trailer szerint most aztán minden kiderül! Mármint a film végére... Van azonban egy valami, amit már az első negyed óra után tudunk: ha orvosra van szükséged, menj Svédországba! Bármennyire is hihetetlen, de nem csak Lisbeth (Noomi Rapace) éli túl a fejlövést (+ kapott még egyet a vállába meg a csípőjébe is) és az élve eltemetést, de Zalachenko (Gregori Staykov) is a kórházban lábadozik azok után, hogy Lisbeth először a fejébe, majd a combjába állította bele a baltát. Lehet valami ebben a skandináv levegőben.
Tizenhat éven aluliak számára nem ajánlott.
Zalachenko tehát túlélte a baltás kis incidenst, de nem élvezheti sokáig az életet. A régi "ügyfelei" ugyanis (joggal) paráznak attól, hogy Zala kitálal, ezért ezt megelőzendő, az öreg, nagyapó szerű bácsikák közül az egyik, egy bizonyos Evert Gullberg (Hans Alfredson) megöli őt, majd miután nem jut be Lisbeth szobájába, fejbe lövi saját magát. Zalachenko halálával az egyik szálat sikerült elvarrni, most már csak a Björck aktát és magát Lisbeth-et kell eltakarítani az útból. A jelentést viszonylag könnyű eltüntetni (legalábbis azt hiszik), viszont Salandert visszajuttatni az elmegyógyintézetbe már nehezebbnek tűnik, köszönet érte első sorban Lisbeth jófej orvosának, Anders Jonassonnak (Aksel Morisse).
forrás: Budapest Film
Közben persze Millenniumék is nyomoznak. Első körben próbálnak rájönni, milyen csoport lehet az, amelyik 30 éven keresztül el tudta titkolni egy Zalachenko kilétét úgy, hogy az még a titkosszolgálatnál se bukjon ki. Az idő sürgeti őket, mert a feltáró/leleplező írást még Lisbeth tárgyalása előtt meg akarják jelentetni, ahol nem mellékesen Mikael testvére, Annika (Annika Hallin) fogja Lisbethet védi.
Amennyire zseniálisak a svéd orvosok, úgy tűnik, éppen annyira bénák a rendőrök arrafelé. Nem elég, hogy a nagydarab szőke A lány, aki a tűzzel játszik vége óta szökésben van, de még mindig, az ámokfutása ellenére sem sikerült elkapniuk őt. A rendőrök inkompetenciájának ellensúlyaként megjelenik egy másik csoport a képben, akik állítólag nem a kormánynak dolgoznak (bár van kék villogó az autójukon), egészen egyszerűen csak ki akarják nyomozni, hogy mi történt. Mikaelt alkalmazzák külső szakértőként, így biztosítva a "szövetségben" a kölcsönös információ megosztást.
Lisbeth-et a kórházból átszállítják a fegyházba, és próbálják kihallgatni, illetve pszichológiai szakvéleményt készíteni róla, miközben a Millennium munkatársait fenyegető e-mailekkel zaklatják. Úgy tűnik, a titkos csoport (kódnevén a "Részleg") taktikát változtat, és a helyett, hogy minden útjukba kerülő embert likvidálnának, egyszerűen csak kompromittálják őket. Reményeik szerint így kisebbet fog szólni a Millennium Lisbeth-száma is. Na jó, az erőszak még mindig megmaradt vészhelyzet esetére. Miután Mikaelt és Erikát (Lena Endre) majdnem kinyírják egy étteremben, a szerkesztőség úgy dönt, elhalasztják a Millennium kiadását. Aztán elkezdődik Lisbeth pere.
A trilógia befejező része kicsit más, mint az első kettő film volt. Nem annyira nyers, nem annyira durva. Ez javarészt magának a történetnek köszönhető, hiszen a fő bajforrás Lisbeth ezúttal nem járhat-kelhet kedvére, de a Mikael csapat lehetett volna kissé aktívabb. Niedermann bujkálása például annyira csendesre sikeredett, hogy a film közepe óta eszembe sem jutott, hogy létezik a nagydarab szőke; bár tény, hogy a befejezés kisebbet szólt volna, ha nem így tesz.
Annak ellenben nagyon is örülök, hogy a történet szálát lezárták. A könyvet (még) nem olvastam, így aztán azt sem tudom, hogy ott hogyan alakulnak a dolgok, de a film kapott egy rendes, korrekt kis befejezést, és nem hagynak minket lógva, hogy várjuk a soha el nem jövő következő részt. Ha a Millennium trilógiát úgy egészében véve nézem, akkor azt hiszem, mindenféleképpen fel kell kerüljön a megnézése/elolvasása a to-do listára, mert felejthetetlen órákat szerezhetünk vele önmagunk számára.
Korhatár besorolás: 16 éven aluliak számára nem ajánlott