Nyári könyvajánló: magyar termékek a polcon!
2013. augusztus 08. írta: .loretta

Nyári könyvajánló: magyar termékek a polcon!

Szóval mostanában – talán az új nagyképernyős okostelefonomnak köszönhetően, talán a sok várakozásnak a fogorvosnál, ki tudja – egyre jobban rákattanok az e-bookokra. Strandon mondjuk még mindig jobb a klasszik lapozgatós könyv, legalábbis ami engem illet, de úgy érzem meg van mindkettőnek a helye az életemben. Szóval a bookandwalk.hu nevezetű weboldaltól is választottam 2 könyvet, amiről ajánlót írok. Próbáltam olyan magyar fiatal írókat választani, akiknek első-második könyvük jelent meg, főleg azért, hogy veletek is megismertessük őket. Lássuk mire jutottam.

magyarz_eb.jpg

Csabai Márk: Nem tündérmese

„A huszonhét éves író világcsavargó humora és történetszövése Rejtő Jenőt és Guy Ritchie filmjeit juttatja az eszünkbe.” – írja a hátsó borító. Ezek után ki ne akarná elolvasni?

A szerző az iskolából kikerülve a vendéglátó szakmában kezdett dolgozni. Dolgozott bárokban, bármixerként számos versenyt is nyert. Jelenleg felszolgálóként dolgozik a család éttermében. A vendéglátás mellett kezdett az írással foglalkozni. Első könyvei még Mark Wander néven jelentek meg. W, mint az M fordítottja, majd az angol vándor szót illesztette hozzá. Mark Wanderként megírt művei: Rossz úton 2008-ban majd 2010-ben a Bosszú kötelez. 2011-ben már saját nevén írta az Egy csibész naplóját, mely 2012 júniusában kerül újra boltokba az Ulpius-ház Kiadó gondozásában. 2012 októberében szintén az Ulpius-ház kiadó gondozásában jelent meg a Nem tündérmese. A csibész sorozat 3. kötete pedig 2013-ban került a polcokra: Az Áfi Ramón meló címmel.

csabai-mark-nem-tundermese-0.jpg

Mivel én belecsaptam a lecsóba, azaz sem az 1. részt, sem a 3. részt nem olvastam, így csak erről tudok nyilatkozni. Először, kb. a könyv harmadáig jutottam el – köszönhetően a fogorvosi rendelőben való hosszú várakozásnak – és úgy éreztem, mintha egy új Bruce Willis forgatókönyvet olvasnék. És ez az érzés később sem változott meg. Jó és rossz értelemben is mondom ezt. Jó értelemben, hiszen izgalmas, akció dús jelenetek leírását olvashattam, fogalmam sem volt ki kicsoda és miért kap akkora pofonokat, ki az a Barabás Viktor Valentin, mire fel van ekkora nagy pofája, és hogy kerül ide a CIA. No meg van itt a Széplábú jócsaj is, ugye minden akciófőhősnek kell valami motiváció, mindez kicsit olyan magyarosan, káposztás pogácsával, pálinkával, Blaha-Lujza téri lövöldözéssel. Érdekes, valahogy nehezen képzeltem a Blahára a pisi szag, a csövestanya, és a hittérítő énekesek közé az autóüldözéses lövöldözést. De hát miért ne. Rossz értelemben, hogy nem érzek kifejezetten újítást benne, én azért hiányoltam a beígért Guy Ritchie poénokat, és egy kicsit olyan se füle se farka a sztorinak. Ezt úgy értem, amikor megnézzük a tizenötödik Jason Statham filmet, jó jó, meg izgulunk is, meg ő is, ugye hogy legyen adrenalin például, de azért sokat nem várunk tőle.  Azért azt mondom izgalmas volt, és biztos vagyok benne, hogy fognak még születni Csabai Márktól jó kis írások. Strandra, 40 fokba, tökéletes. És hát magyar termék!

A könyv megvásárolható itt.

Inczédy Tamás: Nem létező szavak enciklopédija

A másik választásomnál a címre felkaptam a fejemet. Ez egy enciklopédia? Mivelhogy online válogattam nem is volt ám egyértelmű, nem olyan, mint a könyvesboltban, ahol, ha el is tévedsz a szakácskönyvek és a szótárak között félúton, azért ha kezedbe veszel egy könyvet nagyjából be tudod lőni, hogy ez most valami általános iskolás matekkönyv-e, vagy krimi. Na kiderült, hogy ez sem enciklopédia, szóval továbbra is érdekelt,hogy akkor meg mi. Jó hír: nem kell sokáig olvasgatni, azt hiszem az első pár oldalon ki is derül.

A szerző egy mátrai erdészházban töltötte gyermekkorát. Középiskolás évei során kezdett foglalkozni az írással, verseket, karcolatokat és dalszövegeket írt. Elvégezte a Közgazdasági Egyetemet, majd az irodai munkával felhagyván Indonéziába költözött, ahol 3 évet töltött. Itt fejezte be első kötetét, A zsonglőr című novellaciklust, illetve az Emberleves című regényt. Bemutatkozó regényét 2012 márciusában adta ki az Ulpius-ház Könyvkiadó, ennek címe: Nemlétező Szavak Enciklopédiája. Jelenleg Egerben lakik indonéz származású feleségével.

B991071.JPG

Szóval a másikat gyorsan váltva kezdtem ezt a könyvet, konkrétan, ahogy befejeztem, pisiltem egyet, és ezzel folytattam. Köszönhetően a gyökérkezelésemnek, folyamatosan a fogorvosi rendelőben tengetem nyári kánikulás napjaimat. Igazából először úgy éreztem, hogy csak a szereplők nevei változtak meg, hogy bekerült a képbe ez az enciklopédia, de gyakorlatilag ismét egy akció regényt olvasok. Van ez az enciklopédia, persze mindenki akarja, jönnek a japánok, tengeralattjárós menekülés a Dunában, na szóval értitek. Kicsit talán még pörgősebb a nem tündérmeséhez képest, abszurditást itt is találunk jópárat, kalandok vannak, szexi csajok vannak, szleng meg káromkodás is nyomatva van, még jelmezek is vannak, meg minden, ami az akciófilm hozzávalói között fel van sorolva. De azért itt van a végén egy kis csavar, olyan elgondolkodtató, olyan nem kiszámítható. Pirospont – a nem kiszámíthatóságért!

A szerző ezt nyilatkozta:

„Egyik célom a szórakoztatás, de örülök, ha emellett elgondolkodtatnom is sikerül. Az utolsó oldalak tartogatnak némi, a történeten jócskán túlmutató meglepetést. De nem akartam túlságosan bölcselkedő, emelkedett stílusban írni, mert azt tapasztaltam, hogy megdöbbentően sok fiatalnak nincs türelme olvasni. Hozzájuk is szóló, sodró, filmszerű regényt akartam írni. Ha valaki nem olvas, az számomra olyan, mintha lenne egy borospincém, ahová soha nem teszem be a lábamat. Szeretném, ha a most nem olvasó fiatalok is „szétnéznének a pincében”.

Ettől függetlenül az az érzésem, hogy van egy jó ötlet, egy jó felütés, de aztán a zenekar fele leteszi a lantot, mi meg hallgatjuk a harsonákat. Aztán hirtelen mindenki leteszi a hangszerét, és mindenki egy hárfát ragad, és valami álomvilágban ébredünk, pontosabban egy tök más műfajjal folytatódunk. A befejezés, ahogy már mondtam, valóban nem kiszámítható, de ettől függetlenül kesze-kusza ezotéria. Ha már a filmes példáknál tartottunk,olyan mintha a Die Hard-ról reklámkor átkapcsolnánk A titok című világmegváltásra, és elfelejtenénk visszakapcsolni.

A könyvet megvásárolhatjátok a Bookandwalknál.

Nyaralásra vigyétek magatokkal, egy nap alatt ki lehet olvasni bármelyiket, két percet gondolkodni /db, aztán csobbani a’ zadriába!

pop like.jpghttps://www.facebook.com/popkultblog

A bejegyzés trackback címe:

https://popkult.blog.hu/api/trackback/id/tr465431999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása