Drive Angry - Féktelen Harag (2011)
2011. március 12. írta: Szilvásgombóc

Drive Angry - Féktelen Harag (2011)

A szombat az én napom, ilyenkor mindig írok egy cikket Nektek. Így van ez mai  is, igaz kicsit már késő van. De mindenképpen a legfrissebb filmélményemről szerettem volna beszámolni. Most értem haza a moziból. Az új Nicolas Cage filmet néztem meg. Nem épp azt kaptam, amit vártam.

Cage nem tartozik éppen a kedvenceim közé. Nem tudom miért, de nem jövök lázba a neve hallatán... Így nem is számítottam túl sok jóra. Tekintve, hogy a történet is olyan szokványos. A magányos hős élete árán is megmenti a világot, vagy a világot jelentő szeretett nőt. És egy dögös csajszi ül az oldalán a menő kocsiban.

Igen a történet nagy vonalakban ez. Milton (Cage) visszatér a pokolból (na ez mondjuk nem szokványos annak, aki nem nézi a Supernaturalt), hogy megmentse a számára világot jelentő szeretett nőt, az unokáját, aki egy kisbaba. Segítségére van Piper (Amber Heard), aki épp akkor mondott fel és hagyta ott vőlegényét. Szóval nagy levegőt vett és belecsapott a lecsóba Milton oldalán. Elindultak megmenteni Milton unokáját egy szekta karmaiból, akik teleholdkor, pontban éjfélkor akarják feláldozni, hogy a Földre hozhassák a Poklot. Piper és Milton nem riadnak vissza semmitől, még attól sem, hogy a Pokolból érkezett férfit végigkíséri. A "Könyvelő" (William Fichtner ), aki szintén a Pokolból jött.

A film tele van nagyon jó autókkal, ennek eredményeként autós üldözésekkel, lövöldözéssel, robbanásokkal és bunyókkal. Itt jegyezném meg, hogy Pipert nem kell félteni a film során. Mielőtt beültem a filmre azt hittem, hogy a nőci amolyan hátráltató tényező lesz, akit folyton meg kell menteni és a saját árnyékától is megijed. De nem, igazi belevaló csajszi.

A történet úgy végződik, ahogy az várható. Már az elején tudható, hogy Milton, unokája megmentése után visszakerül oda ahonnan jött.

Amit még kiemelnék a filmmel kapcsolatban az a zene. Nagyon jó! Főleg a zárójeleneté. De a film során többször is észrevettem, hogy jár a lábam a ritmusra. Igyekszem lenyomozni és felteszem ide. És, ha már zenénél tartunk. A film egyik legjobb pillanata az, amikor a Könyvelő "begurul" a teherautóval. Sokat kerestem, de nem tálaltam angol változatot, csak németet. De nem is a szöveg a lényeg, hanem a zene és a jelenet összhatása.

Meglepő módon tetszett a film, pedig nagyon hajazott a Szellemlovas című korábbi mozijára. Több kritikát is megnéztem, a legtöbben nemtetszésüket nyilvánították ki. Tény, hogy nem sok Cage filmet láttam, de szerintem  várakozásommal ellentétben nem volt rossz. Habár az is igaz, hogy nem vártam sokat a filmtől.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://popkult.blog.hu/api/trackback/id/tr842734506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

redbandita 2011.03.19. 21:18:38

Én meg pont, hogy szeretem Cage filmjeit, ezért egy kicsit csalódás nekem, hogy ilyen viszonylag B kategóriás filmet is elvállal. Az is biztos, hogy a Könyvelő, azaz a Szökésből ismert Mahone ügynök toronymagasan leszerepli Miltont. Már eleve a megjelenése mosolyt csalt az arcomra, mert a sorozatban is nagyon szerettem és mikor felmutatja FBI jelvényét az nagyon vicces. Nem mellesleg pedig övé az egyik legjobb jelenet, egy kamionból való kiszállás kb. mint Bruce Willis a Redben :)
süti beállítások módosítása