Eleven testek - Warm Bodies [2013]
2015. január 27. írta: redbandita

Eleven testek - Warm Bodies [2013]

Legalább akkora megcsúfolása a zombis filmeknek, mint a Meyer-féle csillogó vámpírok. A film Isaac Marion azonos című regénye alapján készült, amit vélhetően (kövezzetek meg érte) nem fogok a kezem ügyébe venni. Az is sokkoló, hogy vérszomjas vámpírokból szerelmes, nyálas szépfiúk lettek, de hogy agy nélküli, félhalott zombik szerelembe essenek. Na az már végleg sok(k)... Az Eleven testeket ABC-s projektünk miatt választottam, de nem kellett volna...

Tizenhat éven aluliak számára nem ajánlott

wb_b1_online.jpgPro Video Film & Ditribution

Azt végképp nem értem, hogyan tudott ez a remekmű az IMDb-n 7,0-t kapni, de gondolom a tinilányok szavaztak főleg. Ugyanis a főszereplő, Nicholas Hoult elég népszerű mostanság: X-men filmek, Az óriásölő stb. Itt egy zombit, R-t alakítja, megjegyzem nem rosszul, nem az ő hibája, hogy a zombiRómeóésJúlia valahogy nem nyerte el a tetszésem. Julie-t, aki ember, ergó táplálékul szolgálna R-nek, Teresa Palmer játssza, akit láthattunk például A varázslótanonc-ban, vagy A negyedik-ben.

2.JPGPro Video Film & Ditribution

Isaac Marion felrakott egy pár oldalas novellát az internetre „I Am a Zombie Filled with Love” címmel, ami olyan népszerű lett, hogy az író 2010-ben már egy 240 oldalas regény formájában jelentette meg. Bruna Papandrea producernek annyira megtetszett a love story, és a benne lévő szereplők, hogy szerette volna megfilmesíteni a történetet. Pár hét múlva a Summit már jelezte is, hogy ők szívesen megvalósítják a dolgot. Rendezőnek felkérték Jonathan Levine-t, aki például a Fifti-fifti-t is jegyzi. A direktor kezdetben ódzkodott a projekttől, de állítólag amikor elolvasta a regényt megváltozott a véleménye. Egy interjúban azt nyilatkozta, hogy azonosulni tudott a főszereplővel, és alig várta, hogy elkészítsék a filmet. Levine és Isaac Marion együtt írták a forgatókönyvet.

1.JPGPro Video Film & Ditribution

R és Julie románca egyfajta ötvözése a Frankensteinnek, valamint a Rómeó és Júliának. A kettőjük között szövödő szerelem íve a legfontosabb része ennek a történetnek - nyilatkozta Levine.

A két említett művön kívül egyébként találhatók utalások a Pinokkióra is, vagy az Ollókezű Edward-ra.

Nicholas Hoult kifejezetten élvezte, hogy nem egy szokványos főhőst kell alakítania, vonzó volt számára R figurája. Az első forgatás előtt a stáb egy külön kis zombitréninget is tartott, ahol például a szereplők a vánszorgó mozgást is megtanulhatták. Hoult azt élvezte legkevésbé, mikor agyakat kellett ennie, például ugye Julie barátjáét, állítólag a forgatáson használt babák műhajából, és műanyag agyából ténylegesen ennie kellett. Fúj...

wb_230_df-09680.jpgPro Video Film & Ditribution

R kötődni akar Julie-hoz és újra érezni, hogy él. A beszéd nem igazán megy neki, ami még izgalmasabbá teszi a karaktert. Bármennyire is vágyik rá nem képes kifejezni a gondolatait. - mondta Hoult.

wb_240_df-03596.jpgPro Video Film & Ditribution

A színésznek a mimikára is oda kellett figyelnie, hiszen a túlzott arcmozgások élővé tették volna a figurát, így szinte szavak és gesztusok nélkül kellett eljátszania a szerepet.

Még sosem kérték tőlem forgatáson, hogy vegyek vissza. Általában a turbózd fel magad szokott lenni az instrukció. De megbíztam Jonathan-ban. - mesélte Nicholas.

A női főszereplő, az eddig talán kevésbé ismert Teresa is örült a felkérésnek, mert egy erős, energikus lánynak tartja az általa megformált Julie-t. Aki egy igazi harcos amazon, mégis óriási szíve van. Édesanyját a zombik ölik meg, ezért az ellenük folyó harcban tisztességesen kiveszi a részét, de amikor megismeri R-t akkor minden megváltozik. Egymásba szeretnek, ez ébreszti rá a lányt arra, hogy milyen csodálatos dolog élni és, hogy a sok szörnyűség ellenére, még mennyi jó dolog vár(hat) rá.

Pro Video Film & Ditribution

A zombis filmek egyébként elég jövedelmezők. Néhány példa a közelmúlt sikereiből:

  • Zombieland [2009]
    Költségvetés: 23,6 millió dollár
    Bevétel: 102,3 millió dollár
  • Haláli hullák hajnala [2004]
    Költségvetés: 5,7 millió dollár
    Bevétel: 30 millió dollár
  • Rec [2007]
    Költségvetés: 1,7 millió dollár
    Bevétel: 32,5 millió dollár
  • Náci zombik [2009]
    Költségvetés: 800 ezer dollár
    Bevétel: 1, 9 millió dollár
  • Holtak földje [2005]
    Költségvetés: 15 millió dollár
    Bevétel: 46,7 millió dollár
  • 28 nappal később [2002]
    Költségvetés: 8 millió dollár
    Bevétel: 82,7 millió dollár
  • Holtak hajnala [2004]
    Költségvetés: 26 millió dollár
    Bevétel: 102 millió dollár

 

A bejegyzés trackback címe:

https://popkult.blog.hu/api/trackback/id/tr427110061

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

co2 · http://anyulontul.blog.hu 2015.01.27. 15:09:20

Nem lehet összehasonlítani az Alkonyattal, mert az komoly és romantikus film akart lenni.
Ez alapban egy vicces film. Szerintem ez is egy jó megközelítése a témának.

a Drakula halott és élvezi sem megcsúfolása a vámpírfilmeknek, hanem egy komédia

2015.01.27. 15:18:54

Csatlakoznék az előttem szólóhoz, ez a film humorral akart közelíteni a témához, ahogyan a Zombieland is. Most vitatkozni persze lehet azon, hogy kinek mi a vicces, de a főszereplő srác dumája szerintem kifejezetten az volt, pláne mikor csak úgy kommentálta magukat, ahogy a kihalt reptéren vánszorognak csigalassúsággal. Eszükbe sem jutott komolyra venni a figurát.

Gsnake 2015.01.27. 15:53:08

@co2: ott a pont. Ez a film egy másodpercig sem akarta komolyan venni magát. Az csak külön plusz, hogy némi betekintést nyerhetünk egy halott gondolatmenetébe ;)

Az Alkonyattal már csak azért sem összevethető a számomra, mert ezt végig tudtam nézni, sőt még el is mosolyodtam rajta olykor-olykor, míg az Alkonyat első részét szenvedve küzdöttem le (unalmas, vontatott, pocsék), a többire pedig már fegyverrel lehetne csak rákényszeríteni, hogy megnézzem.

Taligamajom 2015.01.27. 20:25:01

Szégyen vagy nem, nekem tetszett... remek volt a szerelem vonal, a belső narráció, de azért komoly is volt...

Lehet hogy te nézted be, és mégis jogos a 7,0 az Imdb-n... :)

redbandita 2015.01.27. 20:37:52

@Taligamajom: lehet. A Zombieland szerintem jobb volt sokkal, de ìzlések és pofonok. Az Alkonyattal pàrhuzamba a romantikus vonal miatt állítottam. Ha nem a zombi Ròmeò is Júliàt akartàk volna elkészíteni, csak egy humoros filmet, nekem jobban tetszett volna.

Bundynemkapprémiumot 2015.01.27. 23:33:40

Amúgy a gyerek attól zombi, hogy feketével kihúzták a szemét, vagy van valami rothadás is? Nem vitt rá a lélek, hogy megnézzem, egyszerűen nem érdekel a zombik szerelmi élete...

moRtiZ 2015.01.28. 13:10:21

Én kifejezetten zombi fan vagyok, szeretem a zombis filmeket, de ezt valahogy csak félig tekintettem annak. Nem volt egy nagy eresztés de szerintem egyáltalán nem volt rossz film. Jól szórakoztam rajta.

Cserébe szerintem a Zombieland borzalmas volt. Az Alkonyat (1 részt láttam mert becsapdáztak a moziba - sejthettem volna hogy egy csaj nem visz el engem csak úgy egy vámpíros filmre...) pedig borzalmasan legalja.
süti beállítások módosítása