Milyen messze mennél el, hogy megvédd a családodat? Kérdezi a sokat ígérő, de nagy reményekkel mégsem kecsegtető filmplakát. Először, azt hiszi az ember, hogy egy szokásos emberrablós, gyermekért bármit megtevős sztorit láthatunk majd, amit láttunk már elégszer, vagy túl sokszor is (Váltásgdíj, Hideg nyomon, Elrabolva 1-2-3-4-5-6-7, Elcserélt életek, Az igazság nevében, stb,stb,). Aztán ha meglátjuk a rendezőt (Denis Villeneuve) és picit utána olvasvunk, azt hihetjük, hogy ez a Hetedikkel egy lapon emlegetett krimi-dráma váltja meg majd a világot, aztán rájövünk, mekkorát tévedünk, és nem tudjuk, hogy akkor most jó-e ez a film vagy nem.
éven aluliaknak nem ajánlott.
Pro Video Film&Distribution
Adott egy két és fél órás film, ami eredetileg 3 és fél órásra lett szánva, de hálisten nem lett az. A felvezetés elég kiszámítható, hisz tudjuk mi fog történni, de nem húzzák sokáig; megtörténik, aminek meg kell: eltűnik a két kislány. Ezután jön a pozitív csalódás, hisz elindulnak egy úton, amit ha végigvittek volna a filmben, akkor igazán mély lélektani drámát kaphattunk volna, ehelyett félúton átvezet a thrillerek kiszámítható világába, a kiábrándulás kopár mezején.
Az eleinte remekül építkező narratíva valójában sötét, nehéz drámává alakulhatott volna, ha a thriller világából jól megszokott valótlan és logikátlan cselekmények nem térítették volna el az ösvényről.
Pro Video Film&Distribution
Aki még nem látta volna – bár már fél éve a mozikban volt, én vagyok lemaradva - a sztori: Keller Dover (Hugh Jackman) minden szülő rémálmával néz szembe, mikor 6 éves kislánya, Anna, barátnőjével (a szomszéd házaspár gyermekével) együtt eltűnik a hálaadási vacsora közben. A családon eluralkodik a pánik. Az egyetlen nyom egy rozzant lakókocsi, amit az utcájukban láttak parkolni. A nyomozást vezető, sosem-hibázó, detektív (Jake Gyllenhaal - zseniálisat alakít, ezt el kell ismerni) letartóztatja az autista-fogyatékos sofőrt, Alex Jonest (Paul Dano), de minden gyanú ellenére, bizonyítékok hiányában, mégis szabadon kell engednie. Az őrjöngő apa úgy dönt, nincs más esélye: kezébe veszi az irányítást, kerüljön bármibe. De vajon egy elszánt apa mire képes, hogy megvédje a számára legfontosabbat?
Pro Video Film&Distribution
A magyar cím egyébként véletlenül egész jól lett megválasztva, hisz a film során nem csak a lányok hajkurászását láthatjuk, hanem minden főszereplő börtönébe is betekinthetünk, sajnos csak egy röpke pillanatra. Apu a tehetetlenség foglya, anyu a nyugtatóké, másik aput és anyut az értékrendjeik tartják fogságban. A nyomozó karakterét sajnálom legjobban, hogy nem lett igazán kifejtve, mert a színész és a történet nagyon adott volt hozzá, hogy megismerhessük maximalizmusának forrását, amellyel folyamatosan küzd.
Pro Video Film&Distribution
A film legfontosabb morális kérdése: szabad-e embert kínozni, ha azzal megmented két ártatlan gyerek életét? Meddig mehetsz el apaként, hogy megmentsd a lányodat? Tudva, hogy minden órával-nappal radikálisan csökken az esély a megtalálásra. Ha ezt a kérdést feszegetve haladtunk volna a megoldás, vagy egy lehetséges válasz felé, akkor lehetett volna jó film, de sajnos a film felétől már pontosan tudjuk, hogy ki a hunyó, és görcsösen törekszünk a fránya heppiendre, kihagyva minden izgalmas emberi vívódást, kikerülve a konfliktusokat, a legegyszerűbb magyarázattal elintézzük a filmet, feloldjuk a feszültséget. Innentől fogva számomra megszűnt az izgalom, mert végig a levegőben volt egyfajta biztonságérzet, bármilyen ellentmondásos is ez a film témájával, hiszen megláttuk a filmben a klasszikus amerikai ésszerűtlen fordulatokat, ami bizonyossá tette a nyugodt végkifejletet, a happy-thrillert. Tanulhatnának a dánoktól picit.
Pro Video Film&Distribution