Egy magányos fiú egy mentőcsónakban a Csendes-óceánon, ahol egyetlen társa egy furcsa nevű bengáli tigris. Moziba kívánkozó téma? Amikor az Oscar-díjas Ang Lee dolgozni kezdett a különleges történet megfilmesítésén, sokan nem hitték, hogy vállalkozása sikerülhet: még az eredeti, nagysikerű regény írója, Yann Martel is kételkedett. Ám utólag egyre inkább úgy tűnik: ismét Lee-nek van igaza. A Pi élete (12) (The Life of Pi, már a mozikban) először a fesztiválokat és a kritikusokat győzte meg: számtalan díjat kapott, 3 Golden Globe-ra jelölték, és az Oscar-verseny biztos befutójának számít. De közben a nézőket is fellelkesítette: a karácsonyi szezonban az egész világ a Pi élete lázában égett, az Egyesült Államokon kívül már a világ 55 országában játsszák, és a jegybevétel több mint 219 millió dollár. Mivel az USA-ban is majd 90 millió dollár gyűlt össze a pénztárakban, a film túljutott a 300 milliós sikeren, és még bőven számíthat új nézőkre. Míg a hollywoodi sikerfilmek többnyire a premierjük utáni első héten hozzák a legnagyobb bevételt, és utána egyre kevesebben váltanak rájuk jegyet, a Pi élete másképpen működik: ahogy terjed a híre, egyre többen lesznek kíváncsiak rá. Angliában például a bemutató utáni második héten 48%-kkal többen mentek Pi-t nézni, mint az elsőn.
A varázslatos látványvilágú 3D-film Magyarországon is váratlan méretű, hatalmas sikerrel büszkélkedhet: a bemutató utáni első héten több mint 56 ezren mentek rá moziba, azóta csupán még egy hét telt el, de már 150 ezren látták a mesés, látványos, izgalmas történetet: a Pi élete a bizonyíték arra, hogy siker és minőség nem zárják ki egymást.
Hír forrása: IC Press