Ismét formabontó járműveket tesztelt a DoQ autós magazinja a Totalcar. Egy hatalmas, páncélozott terepjáró mellett egy nagyapáink fiatalságát idéző, ám annál gyorsabb ős-Forma 1-es külsejű autóval is megismerkedhetnek a nézők a most szerdai legújabb epizódban. Akna- és lövésálló, vegyvédelmi felderítésre is használható, 15 tonnás összkerékhajtású, és akár kilenc személyt is képes szállítani az a magyar fejlesztésű Komondor harci jármű, amelynek fedélzeti felszerelései több mint 3 millió forintot érnek. Winkler Róbert a prototípussal indult neki a laza homoknak.
„Több dolog is meglepett a tesztelés során. Először is nem ez az első hasonló élményem, hiszen utaztam már a Cougar nevű amerikai MRAP-változatban még Afganisztánban, de a magyar jármű úgy tűnik, mintha ügyesebben mozogna. Pedig a tömege elég durva, köszönhetően a különleges, szendvicsszerkezetű páncélzatnak. Az is érdekes, hogy a katonai célú járműveknél gyakran nem adnak meg pontos adatokat, csak szabványokat, amiket teljesít, mert ellenkező esetben mondjuk a tálibok kitúrnák a neten, hogy mennyi a jármű oldaldőlés-tűrése, vagy a páncélzat vastagsága, és ennek megfelelő csapdát állíthatnának” – árult el érdekes részleteket a Komondorról Winkler Róbert, aki egy kis börleszk elemet szolgáltatva kis híján kizuhant a harckocsiból, ugyanis a gyors kiképzésből az kimaradt, hogy a páncélozott jármű ajtaját ferde talajon óvatosan ajánlatos kinyitni.
A műsor másik főszereplője legalább ilyen izgalmas darab. A ’60-as éveket idéző, teljesen egyedi kialakítású, az egykori Formula Juniorra hajazó autó egy valódi időutazásra hívja a Forma 1 szerelmeseit, Vályi István segítségével.
„Annak ellenére, hogy a szivaralakú ős-Formula autót versenyszinten csaknem filléres technika jellemzi, elsőre tökéletesen sikerült. Profi, türelmes, és egyben mindenre elszánt szakemberek készítették, akik semmit nem bíztak a véletlenre. A négy jó barát ráadásul azzal is tisztában volt, hogy a 400 kilós önsúlyhoz bőven elegendő az alig egyliteres motor is, így megszületett az ország talán leggyengébb, mégis egyik leggyorsabb és legélvezetesebb versenyautója, amely a környék legmodernebb versenypályáján, a Slovakiaringen futotta első köreit” – avatott be a tesztelés részleteibe Vályi István, aki azt is bevallotta, bizony nem bírta ki sikoltozás nélkül a kalandot.