Vámpírnaplók 3. Tombolás
2010. november 07. írta: Szilvásgombóc

Vámpírnaplók 3. Tombolás

Elolvastam. Végre vége. Ennyit nem szenvedtem még könyvvel. Nagyjából az utolsó 70 oldalig fájt. Aztán megdöbbentem, és most, hogy végre befejeztem… És most nem tudom, mi legyen...

 
 
Miközben olvastam a könyvet, az első 130 szenvedős oldalt azt, hittem sablonos lesz a vége, de nem; messze van a sablontól. Odáig volt sablon a sztori, hogy Elena vámpír lett. De az már koránt sem a megszokott séma, hogy kiölik a főszereplőt, aki már vámpír, szóval bizonyos szinten már halott. És szerintem itt lett a dolog elpuskázva, mert az tudható, hogy valahogy Elena visszakerül a képbe… (utána néztem, visszakerül). A vámpír, aki visszatér a halálból? Ez már kicsit túl van erőltetve. De erről inkább akkor, ha már azt is elolvastam. Úgyhogy vissza az aktuális kötethez.
 
A történet nagyvonalakban a következő. Elena vámpírként tér magához és ezt az állapotot  még szoknia kell. Szerencséjére nincs egyedül, Damon és Stefan ott vannak neki, tanítják bánni az új adottságaival. Ennek ellenére Elenának még sincs könnyű dolga, hiszen a testvérel eltérően fogják fel a vámpírlétet, így a lánynak döntenie kell. De nincs ideje a lassú alkalmazkodáshoz, mert a városban furcsa dolgok történnek, veszély fenyegeti a várost és annak minden lakóját. És természetesen ők lesznek a megmentők, és segítségre van szükségük, ehhez viszont a város által elbúcsúztatott Elenának fel kell fednie magát. Ami egyáltalán nem biztonságos, de bízik barátaiban.
 
Az események előrehaladtával egy új barátra is szert tesznek, a gyanúsítottból baráttá előlépett Alaric Saltzman személyében. Alaric tanár, de nem a történelem a szakterülete. ahogy azt hiszik róla.
Megfigyelnek, lopakodnak, nyomoznak. Meg akarják találni azt, ami megölte Elenát, és fenyegeti a várost, Másik Erőt (így nevezik). Szóval Elena, Stefan, Damon, Alaric, Bonnie, Meredith és Matt mind a titokzatos második nyomában vannak.
 
Sok mindenre fény derül, például arra, hogy Bonnie megszállója egy sok-sok éve halott nő szelleme, aki segíteni akar. Segítségével jutnak el a Másik Erő rejtekhelyére. Ahol a Másik Erő már várt rájuk. Bonnie, Meredith, Alaric és Matt elmenekülnek, még mielőtt a Másik Erő megjelenne, így lehetőségük lesz figyelmeztetni a várost, lakói épp a hóbálon vannak az iskolában. Elena, Stefan és Damon maradnak, szembenéznek a rejtélyes másodikkal, meglepődnek amikor rájönnek az erő miben létére, én is.
 
A hosszúra nyúlt olvasgatás közben sokszor eszembe jutott, hogy mi vagy ki is lehet a Másik Erő. Be kell vallanom, volt idő amikor Damon volt az elsőszámú jelöltem,.Mert arra, aki végül is a Második Erő lesz nem is gondoltam. Olyan ügyesen terelték a történetet, hogy meg is feledkeztem Katherineről. Szóval meglepett a régi szerelem felbukkanása, ahogy a könyv szereplőit is. És itt elérkeztünk egy újabb zavaró ponthoz. Azzal még valahogy sikerült megbirkóznom, hogy Damon hollóvá tud változni, de hogy farkassá is?! És itt van a legerősebb vámpír, Katherine. Tigris alakban. Tigris? Ez komoly? Itt nagyon leakadtam, és akkor hozzá csaptak még egy baglyot is. Szóval itt a múltbeli nagy szerelem, aki tigris és bagoly képében is meg tud jelenni. Ezt az állattá változás dolgot igazán ki lehetett volna hagyni belőle. Miért nem lehetett egy „rendes” vámpírokhoz illő harcot bemutatni, az állatok harca helyett?
 
Katherine megkínozza a testvéreket, Elenát pedig meg akarja ölni. Damon minden erejével azon van, hogy megvédje Elenát, de ez Katherinnel szemben igen kevésnek bizonyul. Félholtan végzi, megkötözve, a szintén megkötözött Elena és Stefan mellett.
A vége szintén furcsa, amire már írásom elején is utaltam. Elena nagy nehezen kiszabadul és Katherinre veti magát, miközben hajnalodik. És mind tudjuk mi lesz a vámpírokkal, ha napfénnyel érintkeznek.
 
Szóval végére értem a könyvnek és nem tudom, mi legyen. Olvassam tovább vagy ne? Nehéz eldönteni, mert az eleje tényleg nem volt jó, szenvedős volt, alig haladtam. Csak az utolsó 70 oldal volt az, ahol valóban történt is valami. És őszintén szólva csalódás volt, azt halottam, hogy ez a legizgalmasabb kötet az első háromból, de szerintem ez nem volt az. Jó nem mondom, a végén voltak izgalmak, de volt negatív tényező is.  Nem is kevés. Alig vártam, hogy befejezzem, és mégis valahol ott motoszkál bennem a kíváncsiság. Úgyhogy csak remélni tudom, hogy a következőt jobb lesz.
 
Értékelés:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://popkult.blog.hu/api/trackback/id/tr222430400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása