Pompeii (2014)
2014. március 01. írta: Szilvásgombóc

Pompeii (2014)

Rég voltam moziban, talán ez is benne van, hogy többet vártam a filmtől. Szép volt, jó volt és még látványos is volt. A látvány tényleg nem volt rossz, jól nézet ki ahogy a hamu szállingózott az orrom előtt miközben a háttérben a működő Vezúvot látom. A Milot alakító Kit Harington kockás felsőteste is sokat dob rajta, ha csaj szemmel nézem, és hát az is vagyok. (spoiler is következik)

PO_B1_Online.jpgPro Video Film & Distribution

A szereposztást sem ismertem, de mikor megláttam a vásznon Kiefer Sutherlandet nagyon örültem, kaphatott volna kicsit nagyobb szerepet. Na de kezdjük a történet elején. 

Milot még kisgyermek korában ismerjük meg, amikor a szeme láttára ölik halomra a rómaiak az egész családját és gyakorlatilag az egész lovas kelta népet. A kisfiú az egyetlen aki megmaradt, idővel a sors furcsa fintoraként Itáliába kerül gladiátorként.

DF-08754.jpegPro Video Film & Distribution

Természetesen annyira jó gladiátor, hogy elkerül a provinciákról, persze egyenesen Pompeiibe. Az oda vezető úton beleszeret egy gazdag lányba, aki Pompeiiben él. A lány neve Cassia (Emily Browning), aki Rómából menekül haza egy szenátor követelőző mondjuk "szerelme" elől. De Corvis szenátor (Kiefer Sutherland) nem az a fajta, akinek lehet nemet mondani. Cassia apjának,  Lucretiusnak (Jared Harris) politikai vágyain keresztül erőszakolja ki a lány kezét. Hamarosan kiderül, hogy a szenátor az, aki annak idején elmészároltatta Milo családját, és ráadásul Cassiat akarja, akibe Milo is beleszeretett. Így tehát a bosszú és a szerelmi szál is adott. A törtető Lucretius mellett felesége, Aurelia (Carrie-Anne Moss) is kiáll, egészen addig míg lányát nem érzi fenyegetve. De addigra már semmit sem tehet.
DF-06084_redlab.jpg
Pro Video Film & Distribution

Lucretius szeretné megnyerni magának a szenátor jó indulatát és amellett, hogy lányát is latba veti, nem riad vissza attól sem, hogy feláldozza gladiátorait. Úja játszatja a szenátor dicső útját, mely során Milo elvesztette a családját. Csakhogy némi homokszem kerül a gépezetbe. Milo és barátja Pompeii bajnoka, Atticus (Adewale Akinnuoye-Agbaje) (akiket eredetileg egymás ellenségének szántak az arénába) keresztül húzzák a politikus számításait és ezzel a szenátort is felbőszítik. Cassiát bezáratja, hogy nyugodtan végezhessen a lázadó gladiátorokkal.

DF-06609x.jpg
Pro Video Film & Distribution

Ekkorra a kisebb figyelmeztető rengéseket "megunt" Vezúv kitör, és megindul a hajsza. A város menekülni próbál a hamu és láva elől, Corvis szenátorral az élen. MIlo megmenti a lányt nem is egyszer és megküzd a szenátorral is, hős szerelmeshez méltón, de persze a családját is megbosszulja.

DF-08346_redlab.jpgPro Video Film & Distribution

Ahogy azt mindenki tudja 79-ben Pompeii teljes lakossága elpusztult. Ezt tudva azért egy cseppet izgultam, hogy vajon mennyire rontják el a filmet azzal, hogy a szerelemesek megmenekülnek-e vagy sem.
Moziban megnézni nem kidobott pénz, hiszen látványos és élvezhető a film. Ugyanakkor szerintem kicsit többet vár tőle az ember, vagy legalábbis én. A filmet szinkronosan láttam amikor meghallottam Milo hangját egyik szemem sírt a másik nevetett, Czető Roland hangját szeretem, de nekem jobban esett volna valami mélyebb hang...

Kicsit olyan, mintha az adott történeti keretekből többet szerettek volna kihozni. Így adtak egy fő szálat, hogy a néző a szerelmesekért izguljon, már ha izgulni akar értük. Bár szerintem az is lehetett volna járható út, ha több kisebb szállal dolgoznak... de persze nem vagyok filmrendező. Azért annak örülök, hogy a végét nem rontották el azzal a boldogan éltek, míg meg nem haltak klisével.

120px-16_icon_A_(Hungary).svg.pngA  Paul W.S. Anderson rendezésében készült Pompeii 16 éven aluliak számára nem ajánlott!

A bejegyzés trackback címe:

https://popkult.blog.hu/api/trackback/id/tr455834838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása