A következő pilot-párost kézenfekvő volt egy csoportba tenni, lévén mindkettő olyan feldolgozás, amelynek eredetijét nem élő szereplőkre tervezték. Arrow - vagy "becsületes nevén" Green Arrow - 1941 óta tartja védelme alatt Star City-t a DC Comics égisze alatt, a Beauty and the Beast pedig eredetileg egy tizennyolcadik századi francia mese volt. Mindkét történettel összefuthattunk már a televízió képernyőjén, de a CW úgy gondolta, hogy a sztorik új feldolgozást érdemelnek.
Az Arrowt mutatta be (kemény 25 órával) előbb a csatorna, így én is ezzel fogok kezdeni, annak ellenére is, hogy a tagline-versenyt nálam a B&tB nyerte meg a How brave is your love? kérdéssel a Destiny leaves its mark ellenében. Ha a destiny-t lecserélték volna mondjuk... karmára? Vagy... nem is tudom, valami frappánsabbra. Tudom, túl nagyok az igények, és kevés az opció. Ezen majd még dolgozok.
Arrow
Az Arrow főszereplője egy Oliver Queen nevű mocskosul gazdag playboy, aki elhajókázott a barátnője húgával valamint Mr. Queennel a naplementébe, de a békés vizek helyett hatalmas viharban találja magát, és hajótörést szenved. Három túlélő van csupán, de Oliver apja előbb a plusz egy főt lövi le, majd saját magát is, hogy a fiának nagyobb esélye legyen az életben maradásra. Mielőtt még főbe lőné magát az öreg, elárulja a fiának, hogy hogyan milyen úton-módon sikerült a családnak meggazdagodnia, és megkéri Olivert, hogy az apa hibáit a fiú hozza helyre. Erre azonban várni kell kicsit, mert Ollie öt évig egy lakatlan szigeten kommandózik az életben maradásért. Nem tudjuk, hogy mi történt vele, de a testén hagyott nyomokat láthatjuk a plakáton is. Engem az a bal oldali harapás érdekel a legjobban...
Szóval öt év folyamatos harc után Oliver Queent egy halászhajó megtalálja és haza viszi. Otthon azonban sok minden megváltozott a távolléte alatt. Sok minden, de nem minden. Legjobb barátja, Tommy (Colin Donnell) még mindig ugyan olyan playboy, mint Oliver is volt, de Moira "anyu" Queen (Susanna Thompson) már új férjjel büszkélkedhet, aki nem mellesleg a családi vállalkozás egyik fejese, Walter Steele (Colin Salmon). Aztán ott van Thea Queen (Willa Holland), Oliver húga, aki még csak egy kislány volt, amikor a bátyja eltűnt, mára viszont már egy "bajba jutott fiatal hölgy", akit a férfi rokonai halála és az anyja figyelmének teljes hiánya Oliver sorsához hasonló pályára állított. Meg kell még említeni Laurel Lance-t (Katie Cassidy), aki a hajótöréskor hivatalosan még Oliver barátnője volt, és akinek a húga, Sarah (Jacqueline macInnes Wood) ugye Oliverrel rosszalkodott a kabinban, mielőtt a hajú elsüllyedt volna. Laurel mára már ügyvédként egy jogsegély irodában dolgozik, és első kézből tapasztalja, hogy Star Cityben milyen csúnyaságok történnek. Persze az is képbe hozza, hogy az apja (Paul Blackthorne) a rendőrségen dolgozik nyomozóként.
Oliver tehát hazatér, és tovább játssza az öt éve felfüggesztett playboy szerepet, csak hogy senki ne gyanakodhasson arra, mivel is foglalkozik valójában. Az apja utolsó kívánságát úgy akarja teljesíteni, hogy zöld kapucnit húz a fejébe, és a bűnözők után ered. Az anyja által mellé kirendelt testőr, az ex-katona John Diggle (David Ramsey) személyében egy potenciális segítője is akad, de egyenlőre még csak az ismerkedés tapogatózós szakaszában vannak. Azért ők ketten ütős kis párost alkothatnak majd. Ahogyan Laurel is nagy segítség lehetne, de Oliver tartani akarja a távolságot, hogy fenn tudja tartani a külvilágnak mutatott álarcot. Mármint a nappalit. Nem a zöldet.
Ez nyilván engem minősít, de nekem bejött az Arrow. Annak ellenére is (vagy talán éppen azért?), hogy nagyon hasonlít Batman sztorijához. Fogalmam sincs, hogy a DC-nél is ugyan így kezdődik-e a történet, vagy a CW-nek sikerült előállni ezzel a gyanús kis felállással, de igazából nem is annyira izgat a kérdés. A lényeg, hogy korrektül összedobták a pilotot, nem árultak el sem többet, sem kevesebbet a kelleténél ahhoz, hogy a második részhez is leültesse a nézőket, bár kicsit talán túl sok felé kell majd figyelni, ha minden szálat követni akarunk. Van ugye a nagy bosszúterv, amit Oliver követ, aztán nyilván segíteni akar Laurelnek is, akinek meg van egy kis titkolni való múltja Tommyval, a legjobb baráttal. Nem mellesleg Tommynak a szeme sem áll jól, nem lenne meglepő, ha róla is kiderülne, hogy kettős ügynök, vagy hasonló, mint ahogyan anyu és Walter apu sem az őszinteség mintaképei, és akkor még nem is említettem a BJiH-t, Theát, akit szintén ki kell majd menteni a kakiból párszor. Kihagytam valakit?
Beauty and the Beast
Catherine Chandler (Kristin Kreuk) tíz éve még egy nagy tervekkel bíró, ügyvédnek készülő fiatal, okos lány volt. Aztán az anyját a szeme láttára megölték, majd a gyilkosok utána indultak, de egy vadállatnak köszönhetően Catherine életben maradt. Azóta rendőrnek állt, és a munkája mellett egyetlen hobbija van: anyja ügyének felgöngyölítése. Sajnos azonban nem nagyon van előrelépés az ügyben. Egészen addig, amíg Chandler nyomozó, és a társa, Tess Vargas nyomozó (Nina Lisandrello) egy aktuális nyomozásban fura nyomokra nem akadnak, amik elvezetik őket egy tíz éve halott katonához, bizonyos Vincent Kellerhez (Jay Ryan). A nyomozás során Vincent egykori szobatársát, J.T. Forbest (Austin Basis) kihallgatják, de nem jutnak semmire, és a fura eredményt szennyezett mintára fogják. Catherine azonban visszamegy J.T. lakására, és ekkor összefut Vincenttel!
Kiderül, hogy a férfi "halála" óta J.T.-nél bujkál, de ha szuperkifinomult érzékeinek köszönhetően kiszagol egy bajba jutott embert, akkor útnak indul, hogy megmentse azt. Így került a Chandler-Vargas nyomozás tetthelyére is, ahol sikerült nyomokat hagyni maga után. Catherine ígéretet tesz rá, hogy megőrzi Vincent titkát, mivel a férfit üldözi a Muirfieldt, az a csoport, akik a "szörnyet" teremtették. A dolgokat kicsit megbonyolítja, hogy talán Catherine anyjának is valahogyan köze volt a Murifieldhez, ami, ugye mondanom sem kell, mindent megváltoztatna.
A CW ugye elvileg nekem csinálja a sorozatait, a 18-34 női célcsoportba bele tartozok, de ezzel most nagyon mellé lőttek. Hogy 34-nél idősebb szereplő csak egy van, és az is az ötödik percben meghal, az nem meglepő. Hogy Kristin Kreukra rábízták a keménynek szánt rendőrnő szerepét, az viszont már a teljesen érthetetlen kategóriába tartozik. Mondjuk egyszer már, ahogyan a fegyvere felé nyúlt a lépcsőn rohanás közben, majdnem elhittem neki, hogy ő tényleg "tökös", de aztán felnézett, és megláttam az arcát. És hát na neeeem. Még ha nem rendőr lenne, hanem mondjuk egy ápolónő, azt tökéletesen hozná... A másik meg Vincent, aki harmincnak néz ki, de már tíz éve orvosként dolgozott a seregben. A matek nem erősségem, de ez nem nagyon stimmel.
Nem csak a castinggal van gondom, de a történettel, és a karakterek kidolgozásával is. Catherine túl hamar rájön Vincent titkaira, és bár nyilván van még meglepetés a "szörnyeteg" tarsolyában, de a nyomozónő máris tudja, hogy tíz éve már találkoztak, hogy mi történt Vincenttel a seregben, a szörnyeteggel is megismerkedik, és ami nálam kiverte a biztosítékot, hogy Catherine a saját társa előtt titokban tartja a dolgokat, csak mert Vincent erre kéri, annak ellenére, hogy a fickóval akkor találkozott először, és még semmit sem tud róla. Hát ilyen partner nekem ugyan nem kellene. Magukról a nyomozásokról meg ne is beszéljünk, mert nem érdemes. Talán majd a nagy kép felderítése az lesz. Majd kiderül. Azok számára, akik kitartanak. Engem még az sem nagyon csábít a folytatásra, hogy megtudjam, mikor akad össze Catherine és Vincent. Az Arrownál legalább érdekel, hogy mi lesz Laurellel és Oliverrel. Bár lehet ez azért van, mert a krimibe rejtett szerelmi szál jobban bejön, mint a szerelmi szálba (nagyon mélyen) rejtett krimi.