Magna Cum Laude - Csak ülünk és zenélünk
2011. március 09. írta: Szilvásgombóc

Magna Cum Laude - Csak ülünk és zenélünk

A Magna nálam "régi" nagy szerelem. Autóban ültem, amikor meghallottam őket. És, mint ahogy az lenni szokott nem mondták be az előadót, sem a szám címét. Úgyhogy napokig állandóan rádiót hallgattam, hogy hátha elcsípem újra azt a nagyon jó dalt. Elég sokáig kellett várnom, de megérte. Végre felcsendült a dal. Majd kiugrottam a bőrömből. A dal végén bemondták: Ez volt a Magna Cum Laude: Színezd újra".

A gyulai fiúk már 10 éve zenélnek együtt és csak az elmúlt 2-3 évben köszöntött rájuk a nagy siker és az ismertség. Igaz, én is csak azóta ismerem őket, hogy "berobbantak", de kérdem én, hol volt az emberek füle eddig? Na de nem baj, a lényeg a lényeg. Hogy most itt vannak, és zenélnek. Remélem még nagyon-nagyon sokáig.

A történetük 1999-ben kezdődött, ahol a Wanted tehetségkutatón, Mezőtúron az első helyen végeztek. Ezután néhány nap leforgása alatt megszülettek az első dalok Minden Állomás, Lemegy a Nap, Villamos, Utolsó Randevú, de az első album csak 2003-ban jelent meg Hangolj át címmel. A zenekar ekkor öt tagból állt: Mező Misi - ének, Kara Misa – basszusgitár, szövegíró, Szabó Tibi- gitár, zeneszerző, Milek Jocy - billentyű, Benedek Tomi - dobok.

2006-ban jelent meg a második albumuk Minden állomás címmel. Az év végén két Fonogram díjjal is elismerték munkájukat. Magkapták az év poplemeze, és Misa lett az év szövegírója, a díjat a Minden Állomás szövegéért kapta. Imi akkor vette át az uralmat a dobok felett, amikor Tomi és Jocy kiváltak a zenekarból.

2007-ban jelent meg a Magnatofon című harmadik albumuk, melyen hallgató az általam már emlegetett Színezd újra című dal. Ez a dal egyébként a Szegedi Ifjúsági Napok, a SZIN dala.

2009-ben megjelent negyedik lemezüket és 10. születésnapjukat 2009.június 5-én a Petőfi Csarnok Szabadtéri Színpadán adott hatalmas bulival ünnepelték. Ez volt az én első Magna koncertem és enbeenek is. Szerintem ő is ezt mondaná, ha megkérdeznénk, hogy magnatikus volt.

És most a rövid (tényleg rövidítettem) áttekintő után jöjjön a mostani cikkem valódi apropója:

Magyarország egyik legkedveltebb zenekara új albummal örvendezteti meg rajongóit, köztük engem is! A Magna Cum Laude Csak ülünk és zenélünk címmel megjelent albumán a régi, jól ismert kedvenceinket hallhatjuk új köntösbe öltöztetve. Rendszerint fergeteges, magnatikus hangulatú koncertjeik vannak. Nekem elhihetitek, nem egy koncerten ott voltam!  A közönség az első perctől kezdve Misivel énekel. Óriási a hangulat. Ezt örökítették meg a 2010-es Magna Karácsonyról készült dvd-n. A Csak ülünk és zenélünk korongon egy tombolás mentes, lágy akusztikus koncert lett rögzítve, melynek helyszínt 2010. október 17-én, a nagykanizsai Hevesi Sándor Művelődési Központ adott. Az cd limitált példányszámban került a boltokba, úgyhogy aki szeretné magáénak tudni a lemezt az csipkedje magát.

A hatalmas nagy kedvencek mellett, "Vidéki Sanzon", a "Pálinka dal", olyan dalok is felcsendülnek (és ide tényleg ez a legjobb kifejezés) mint például a "Kánon keringő", az "Azt akartam Apám" és a "Ne menj". Két dalt hiányolok róla, enbee nagy kedvencét és az enyémet; a "Hatalmas a Szíved" és a "Színezd újra". Na jó, hát semmi sem tökéletes, de ez a korong azért nagyon közel áll hozzá.

A bejegyzés trackback címe:

https://popkult.blog.hu/api/trackback/id/tr742724421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

enbee 2011.03.09. 13:33:37

magnatikus volt :]
engem azért kárpótoltak a Visszhanggal <3 szóval annyira nem szomorkodtam
és imádom, amikor ezek a fiúk élőben zenélnek!
süti beállítások módosítása