Antoine Fuqua például súlyosan korhatáros filmeket tud igazán rendezni. Pályája legnagyobb sikerei mindig azok voltak – a Gyilkosok gyilkosá-tól kezdve, a Kiképzés-en át A védelmező-ig (18) (The Equalizer, hazai bemutató: szeptember 25.) –, amelyekről kitiltották a fiatalokat. Ő abban hisz, hogy az erőszak a film kihagyhatatlan része. Ahol elszégyenlősködik, ott nem születik igazi mozi: új, Denzel Washington főszereplésével készült akciófilmjében is olyan jelentek kerültek a vászonra, amelyek valószínűleg a legedzettebb akciórajongókat is meglepik majd.
– Talán az a baj, hogy kicsit régimódi vagyok – vélte Fuqua. – Scorsese sem finomkodott, amikor a Taxisofőr-t csinálta, de Coppola is kemény pasas. Ha egy jelenetben erőszak van, akkor nem fogok mindenféle trükköt meg vágást bevetni, hogy ne lássuk igazán, mi történik. Denzel Washington profi gyilkológépet alakít a filmben. Nyilván meg kell mutatnunk, mitől olyan profi. Ha állon vág valakit, annak a fogai ott maradnak az öklébe nyomódva – ezt a filmet nem óvodásoknak csináltuk. Ez van. Nekem nem megy másképp.