Drive – Gázt! vagy nem gáz. Ez itt a kérdés.
2011. szeptember 27. írta: .loretta

Drive – Gázt! vagy nem gáz. Ez itt a kérdés.

 A rózsaszínű, cuki betűtípusú főcím már baljós szeleket fújt a moziban (a taftnak köszönhetően persze a hajam tartott), de a negatív érzéseim sajnos később beigazolódtak. Bár egy pár percig sikerült elfeledtetni, hogy egy akciófilm főcímét még a Dr. Szöszi is megirigyelné. Szép autózós képekkel kezdtünk. Meg Ryan Gosling is szép. Nem Meg Ryan, hanem Ryan Gosling. Meg még ráadásul jó színész is. Ebben a filmben meg kicsit olyan csendesőrült. Vagy nagyon. De azért szép.

Tizenhat éven aluliak számára nem ajánlott.

Fórum Hungary
 
Biztos sokan megköveznek ezért a cikkért, mert eddig csak pozitív kritikát olvastam. De most komolyan, ők milyen filmet néztek?
 
 Fórum Hungary
 
Szóval van ez a nevenincs főhősünk, aki nappal autókat szerel, esténként meg jó kis autósüldözésekbe keveredik, és néha még kaszkadőrködik is. Főnöke miután felfedezte tehetségét, benevezi egy autóversenyre, aminek a buktatója mindössze annyi, hogy a szükséges gázsit egy gengszterré konvertálódott filmproducertől kéri kölcsön. Szóval ez az egyik akció szál. Meg van egy ilyen romantikus cucc is benne: névtelenkénk szemet vet a szomszéd lányra, ahogy az a nagykönyvben meg van írva. A leányzónk drága férje pedig épp börtönben ül. A film felénél azonban kiszabadul, és alvilági kapcsolatai beárnyékolják ezt a gyönyörű románcot, no meg a lány és a kisfia biztonsága is veszélybe kerül. Na ez meg a másik akció szál.
 
 Fórum Hungary 
 
Kb. ennyi is a sztori említésre méltó része. Jó is lehetett volna… De sajnos nem lett. Annyira. Kicsit olyan nyitott workshopnak éreztem a filmet, ahova minden rendező bedobálta az ötleteit, és végül egy olyan kavalkád jött ki a filmvászonra, amit a legnagyobb jóindulattal sem tudok besorolni semmilyen kategóriába.
 
 Fórum Hungary 
 
Hívhatjuk ilyen romantikus-akciónak is thriller elemekkel megtűzdelve. Asszem, ez a legtalálóbb. A romantikusok közül is az az undorító nyál film, amikor lelassítják az „összeért a kezük” meg a csókolózós jeleneteket. Szerintem a Szex és New York rendezői, mivel épp nincs elfoglaltságuk (a harmadik részhez már kicsit talán öregek a mi szeretett szingliink), úgy gondolták, besegítenek, főleg a zeneválasztásban. Úgy a vége felé, már volt, hogy felröhögtem, amikor asszem, épp izgi akart lenni a film, erre felcsendült, egy 13-16 éves korosztályt még talán megríkató, igazán feszültségvadász, de egyáltalán nem odaillő zeneszerű dallam. És, ami megbocsáthatatlan, hogy ez nem egyszer fordult elő. Ja, még azt is cukin lelassították, amikor driverünk aludni viszi a girl-next-door kisfiát. Kicsit olyan ’80-as évekbeli romcsi.
 
 
 Fórum Hungary
 
Rendezőnk ugyan európai (egyébként becses neve: Nicolas Winding Refn), de azért a film erősen az amerikai hatásvadászatra hajaz. Próbálta beletenni, ezt a hosszú, elnyújtott, szavak-nélkül-is-sokat-mondunk művészfilmes jeleneteket, de ezt itt most nem lehetett annyira élvezni. Egy darabig a Ryanről készült közelik pótolták ezt, de majdnem azt mondom, hogy ezt is meg lehetett unni. Mondom majdnem. Ja, meg a kedves fiúolvasóinknak üzenem (van ilyen? :D ) – az amerikai mindentbele, hogy el tudjuk adni filmekről jut eszembe -, hogy van olyan jelenet, ahol minimum öt pár sztriptíztáncos mell van a vásznon. Lehet, hogy több. Nem számoltam.
 
 Fórum Hungary
 
Azért ennek a castingját megnéztem volna: „Na, figyu, legyen nagy melled, mer’ félmeztelenül kell ülnöd. Nézz bután. Mintha a micimackót néznéd, és nem értenéd. Úgy-úgy, jó is. Ja, és közben véletlenül se zavarjon, ne is vegyél róla tudomást, hogy kalapáccsal verik szét valaki fejét. Ez az, így ni. Erről beszélek. Jól csinálod.”
 
Ja meg a fogpiszkálóval a szánkban keménykedünk, az milyen már? Most komolyan. Már Terence Hill túl sokszor ellőtte, ahhoz, hogy ezt még komolyan vegyük. A keménykedés netovábbja, hogy anomim szépfiúnk összesen elmormogott mondatát belevágták a trailerbe. Szóval, amikor ezt megnézitek, osszátok be másfél órára. Nem egy csírful fiú.
 
 

 
Helyszínelőket biztos nem néztek, mert az ujjlenyomatot szanaszéthagyni rész az senkit nem zavart. Na jó, tudom, hogy gyenge volt, végig egy helyszínelős poénon gondolkodtam, de sajnos Ryan nem hozta meg az ihletet hozzá.
Kb. egy óra tömény unalom, és semmit-mondás után, Tarantino is beszabadult a vágószobába – hála neki azért átélhettünk pár izgalmasan-véresen-lábbal-koponyát-betörni, szikével-ereket-vagdosni jelenetet. Köszi Quentin!! Sajnos, őt hamarabb észrevették, mint a Szex és New York brigádot, de ezek a részek mindenképpen dicséretre méltóak.
(Természetesen Tarantinonak és a Szex és New Yorknak semmi köze a filmhez, ezek csak a béna poénjaim a képzeletem szüleményei, aki nem értené. Nehogy aztán azzal gyanúsítsatok, hogy valótlant állítok. Sose tennék olyat.)
 
 
Fórum Hungary
 
Az autós üldözéseknél nem döntöttem el, hogy azért vert a szívem úgy, mintha épp ledobnának a 10.-ről, mert olyan izgi volt, vagy azért mert legalább 130 decibelre hangosították ezeket a részeket. Tegnap majdnem elütött egy taxis, miközben görkoriztam, úgyhogy lehet, hogy maradandó halláskárosulásom van. Vagy nem tudok görkorizni. De tegnap is rendesen megdobogott a szívem.
 
Annyit itt hozzátennék, hogy Ryan csupa véresen is szép.
 
 
A sok műfaj- és stíluskeveredés közben vártam, hogy Pierce Brosnan egyszer csak énekelve-táncolva beszambázik, és Ryannel együtt lenyomnak egy véres-romcsi duettet. De úgy tűnik ez a rendező épp nyaralt, így ő kimaradt a dobjuk-össze-a-filmet dologból.
 
Ellenben, a felvágjuk valakinek borotvával az ereit részhez sajnos szerintem egy Walt-Disney rendező választotta a zenét. Erre a dallamra inkább azt tudtam volna elképzelni, ahogy egy hercegnő az erdőben a madarakkal énekelgetve-táncolgatva várja a fehér lovon érkező hercegét, akit a gonosz mostohája tartat távol egy sárkánnyal. Helyette a képernyőn épp elvérezni láthattunk valakit. Találó. Mit ne mondjak. „Találó”. – Asszem, itt nevettem fel hangosan.
 
A film végén már féltem – de tényleg -, hogy happy end lesz. Ehelyett mi lett a vége? Fogalmam sincs. Megkéselve, csurom véresen, a fehér alapra aranyszínű skorpiós hímzésű kabátjában a handsome-boy elautózott a naplementébe. Bocsi: SPOILER volt. Ja el ne felejtsük említeni, hogy előtte, akinek még nem volt elég, szerény számításaim szerint 19 (+/-5) másodpercig nézheti premier plánból Ryan pofiját. Unatkoztam és számoltam, na.
 
 Fórum Hungary 
 
A mozi élményt tovább fokozta, hogy a mögöttünk ülő paraszt gyerekek, minden egyes elhangzó f*cking szónál, hangos röhögésben törtek ki. Tényleg vicces. Nagyon. Főleg a 23. után. Ha esetleg bármelyik olvassa, akkor szeretnék neki egy vidám percet szerezni, úgyhogy: F*ck! Persze kizárólag azért, hogy nevethessen egyet, ha ez neki vicces.
 
 
 Fórum Hungary
 
Szóval, ne utáljatok. Lehet, hogy csak én nem értem. Meg az a 10-20 ember sem, aki a film közepe/vége felé feladta és kiment a teremből. Meg a Bogi sem. Vele néztem. Értem én, hogy mit akart a rendező, tényleg, és értékelem is, csak ez most kicsit olyan, mint amikor valami nagyon finomat és különlegeset akarunk főzni, belerakunk minden jót, még a szeretetünket is, aztán kiveszünk a sütőből valami ehetetlen sz*rt. Bocsi. Amúgy, nyilván ki vagyok én, hogy megmondjam, hiszen az idei Cannes-i filmfesztivál zsűrije által a legjobb rendezés díjával jutalmazott filmről beszélünk. Ami számomra érthetetlen. Szerintetek??
De kedves Nicolasunk remélem, nem adja fel, mert jó lesz ez, csak még gyakoroljon. Nekem meg szóljatok, ha már jó…
 
 
P.S.: A cikk nem született volna meg, és nem lett volna ilyen vicces, ha a Bogi nem lett volna ott velem a moziban. Ezúton köszönjük neki.
 
A képeket meg a Fórum Hungarynek köszönhetjük. Köszönjük!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://popkult.blog.hu/api/trackback/id/tr113259627

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Darch 2011.10.06. 00:28:10

A legtöbb dologgal egyet értek, sajnos. Bár én úgy kezdtem el nézni, mint akció, krimi, dráma kategóriás film, és a megszokottakhoz képest más volt (aminek örülök!). Kicsit lassú cselekménnyel, drámai pillanatok elhúzásával volt tele az egész, néha 1-1 perces akciókkal de én valamiért mégis élveztem. Talán Carey Mulligan cuki pofikája miatt. A vége nálam is totál homály, de szerintem ha kocsikázni tudott egy szúrással a hasában, akkor a kórházig már csak eljutott...szóval nálam happy end!

.loretta · http://popkult.blog.hu/ 2011.10.06. 12:46:44

Szerintem Carey a többi filmjében kifejezetten jobban nézett ki, de azért örülök, hogy Te is találtál valamit, ami lekötött közben :)
Nekem Ryan volt a kapaszkodóm, ahogy ezt írtam is :P
Lehet, hogy nem egy rossz film ez, csak valami sokkal jobbra számítottam, és úgy tűnik ezzel nem vagyok egyedül. De tényleg jó, hogy "más". :)
süti beállítások módosítása