Kedves John - Dear John [2010]
2011. november 02. írta: redbandita

Kedves John - Dear John [2010]

Nagyon régen volt már, hogy Amanda Seyfried-féle projektemen belül, egy 2010-es filmről, a Levelek Júliának című romantikus filmről írtam volna. Azután következett (időben) Amanda Kedves John-beli szereplése. A baj az volt, hogy nagyon nehezen szántam rá magam. Egy ideje már tervbe vettem, hogy ideje lenne megnézni, de tudtam, hogy nagyon szomorú és az ember (vagy legalábbis én) nem mindig szeret torokszorító filmeket nézni.

Tizenkét éven aluliak számára nem ajánlott

A másik ok, amiért nehezen szántam rá magam, hogy egy ideje én magam is távkapcsolatban élek, és őszintén szólva nem vágytam rá, hogy egy hasonló témájú filmet kelljen megnéznem. A sors iróniája, hogy végül éppen a párommal töltött időben került rá sor.Na azért félreértés ne essék, Őt nem tudtam rávenni egy általa "nyálasnak" titulált film megtekintésére, viszont amíg munkába ment én gyorsan megnéztem.

Na térjünk tárgyra, gondolom mindenkit inkább a film érdekel, mintsem az én szerelmi életem. A Kedves John is 2010-ben készült, méghozzá Nicholas Sparks regény alapján készült, ami már árulkodik arról, hogy ez egy szomorú, romantikus, kicsit sírdogálós, szóval abszolút lányoknak való film lesz. A Sparks regények alapján készült filmekről Enbee már beszámolt Nektek.

Két főszereplőnk az egyetemista lány, Savannah (Amanda Seyfried) és egy katona, John (Channing Tatum). Elöljáróban el kell mondanom, hogy tetszett a film, de továbbra is úgy gondolom, hogy Amandának sokkal jobban állnak azok a szerepek, amikor a gonosz vagy a rosszkislány nőszemélyt játssza, mint például Lily Kane a Veronica Marsban, vagy a Bajos csajokban. Most egy hasonló karakter bőrébe bújtatták, mint a Levelek Júliának-ban.

Savannah a megtestesült jóság, önfeláldozás, szinte szent. Saját bevallása szerint vannak hibái, de igaziból nincsenek. Jótékonykodik, önkéntes munkát végez, ápol egy autista fiút majd elképesztő áldozatot hoz.

John ezzel szemben egy átlagos amerikai srác, akinek egyetlen vágy a hazáját szolgálni. Anyja már nem él, apjával (Richard Jenkins) szinte semmilyen kapcsolata nincsen.

John első pillantásra beleszeret Savannah-ába, még a tengerbe is fejest ugrik a lány miatt. Savannahnak is megtetszik a srác, randizgatni kezdenek, törvényszerű, hogy hatalmas, lángoló szerelem bontakozik ki közöttük. A baj csak az, hogy Johnnak mindössze két hét szabadsága van, utána egy újabb évet kell lehúznia a seregben. Elhatározzák, hogy tartják a kapcsolatot. Mivel John nagyrészt a harmadik világ országaiban szolgál, ezért leginkább csak levélben tudnak "beszélgetni".

Az idő nagyon lassan telik, már nagyon várják friss szerelmeseink, hogy újra találkozhassanak. Nagy nehezen eltelik az egy év, ám Johnnak meg kell hosszabbítania a szerződését, ami mindkettőjüknek nagy fejtörést okoz. Hogyan tovább?

Végül úgy döntenek, hogy folytatják, ám John egyszercsak kap egy levelet, melyben a lány szakít vele, sőt közli, hogy jegyben jár valakivel. John teljesen padlót fog, iszonyú dühös, innentől kezdve már csak egy dolog élteti a katonaság. Újabb és újabb évekre hosszabbítja meg szereződését, ám egyszer megint levelet kap. Vagyis egy hírt, mely szerint apja meghalt. Hazautazik és valamilyen indítattásból felkeresi egykori szerelmét. Kiderül, hogy ismeri a lány férjét, ráadásul barátjának is tekintette. Arra is fény derül, hogy milyen okokból ment hozzá.

Így festettek a főszereplők a film premierjén:

Nagyon drámai, torokszorító pillanatok vannak a filmben. Azt hiszem elkerülhetetlen néhány könnycsepp elmorzsolgatása, de megéri. Jól sikerült kis alkotás, de még mindig úgy gondolom, hogy Amandának nem ezek a szerepek állnak a legjobban. A következő cikkem a Chloé - A kísértés iskolája lesz, ami egy 2009-es alkotás, ám nálunk csak 2011-ben mutatták be.

A bejegyzés trackback címe:

https://popkult.blog.hu/api/trackback/id/tr533348857

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása