Dexter dühödt démonai
2010. augusztus 07. írta: Szilvásgombóc

Dexter dühödt démonai

Általában ha olvasunk egy könyvet, vagy nézünk egy filmet lesz legalább egy kedvencünk, akit szeretünk, mert szerethető számtalan ok miatt. Ők általában a "jó fiúk", vagy a "jó lányok", akik a rossz ellen vannak, akik semmi rosszat sem tesznek, maximum akkor, ha hibáznak. De még a hibáikat is szeretjük, találunk nekik mentséget. Én így vagyok a Jeff Lindsay által megformált Dexterrel, csakhogy Ő nem kimondottan a "jó fiú" kis hibával kategória...


Dexter állítása szerint nem rendelkezik emberi érzelmekkel, nem tud szeretni, nem kötődik igazán senkihez, és nem érdekli igazán a szex sem, a szerelmet meg hírből sem ismeri. De elmondása alapján kiválóan képes megjátszani magát. Viszont van egyetlen kivétel, a gyerekek, őket nem lehet bántani, ebben pedig, ha úgy tetszik, még segítsége is van, ő Dexter Sötét Utasa.

Főszereplőnk a rendőrségen dolgozik, amolyan "laborpatkány", vérfoltelrendeződés-elemző, olykor bűntények helyszínén segít a nyomozásban. Éppen egy gyilkosság helyszínre tart hawaii ingjében (ez az ő munkaruhája), de hamar rájön, hogy itt kivételesen nincs dolga. A gyilkosság pedig nem egy szimpla gyilkosság, ez egy darabolásos gyilkosság, vér nélkül! Egy csepp vér sincs sehol. Dexter ennek ellenére nem marad távol az ügytől, nem is tudna, a kíváncsisága, ámulata és rendőr húga, Deborah hajtja, hogy kísérje szoros figyelemmel a nyomozást. Húga nyomása még érthető szeretne átkerülni a gyilkosságiakhoz, ehhez pedig szüksége van Dexterre és rejtélyes "megérzéseire".

Sorozatgyilkosunk mindeközben hatalmas ámulattal figyeli a darabolós gyilkos munkásságát, teljesen lebilincselik az áldozatok. Gyilkolni, darabolni vérnyomok nélkül, tiszta, pontos vágások. Ez a tökéletes, hogyan lehet ilyet csinálni? Dexter végig ezen gondolkodik, de nem a vérfoltelrendeződés-elemző oldalát érdekli a dolog, hanem a civil ruhás Dextert, aki hobbiját tekintve sorozatgyilkos. Persze nem az ok nélkül portyázgató gyilkos, csakis a gyerekeket bántalmazókat szedi ízekre a szó legpontosabb értelmében. Ezeket a gyilkosságokat pontosan megtervezi és előkészíti, pontosan úgy, ahogy rendőr apjától tanulta.
Dexter igyekszik segíteni húgának Debnek, közben ő is siet a gyilkos nyomára akadni, de nem biztos, hogy az a szándéka, hogy elkapja őt. Sokkal inkább a "Hogyan?"-ra kíváncsi. Egyre inkább belebonyolódnak a gyilkosságok nyomozásába, ahol karok, lábak hagyják el az áldozatok testét, míg csak egy torzó marad belőlük. Egy fej belecsapódik Dexter autójába. Mindeközben természetesen Dexter is hódol szenvedélyének, "rosszfiúkat" gyilkol meg, és darabol fel.
A nyomozás egy idő után furcsa irányba fordul, nem mintha nem lenne elég Dexternek az, hogy rejtélyes módon sajátos kapcsolata alakult ki a gyilkossal, aki észrevétlen bejut sorozatgyilkos hősünk otthonába kis meglepetéseket hagyva maga után. A furcsa fordulat pedig a következő, a nyomozás során rábukkannak egy biztonsági kamera felvételére, amin a gyilkosság időpontjában Dexter látható.

De hogyan kerül ő oda? Dexter elbizonytalanodik, lehet nem is álom a rémálom? És mégis ő öntudatlanul követi el a gyilkosságokat?
Nem is oly sokára Dexter hugát elrabolják, ezek szerint ezt is ő követte el?
Miközben zajlanak az események, szép apránként megismerjük Dexter múltját, és magát Dextert is. De csak a könyv végére lebben fel a fátyol a múltról, mely szoros kapcsolatban van Dexter jelenével, és a sorozat gyilkossal, aki vér nélkül, feldarabolva hagyja maga mögött áldozatait.

Ha Téged is magával ragad Dexter különös és furcsa világa, keresd a tévésorozatot! Én még nem láttam, de a könyv alapján azt mondom, nem hiszem, hogy bánni fogod!

Értékelés:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://popkult.blog.hu/api/trackback/id/tr482205765

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

redbandita 2011.11.21. 17:50:03

Előre jelezném, hogy a kommentem nem a cikk írója ellen szól, sokkal inkább Jeff Lindsay-nek üzenném, ha tehetném: ma reggel végeztem ki ezt a könyvet és óriási csalódás volt. A sorozatnak lelkes rajongója vagyok, szinte minden részt kivülről tudok, abszolút és teljes mértékben Dexter-függőnek vallom magam, ez a könyv mégsem tetszett. Sőőőt! Alig bírtam végigrágni magam rajta. Teljesen más mint a sorozat, és annakellenére, hogy általában a könyv jobb, mint a film, itt ez nagyon nem így van. A könyv egyébként előbb íródott, mint ahogyan a sorozat elkészült. Ez volt a sorozat forgatókönyvének alapja, de a készítők (szerencsére) szinte az egészet átírták.
Néhány különbség a sorozat és a könyv között: Debra Morgan fekete hajú és kék szemű a könyvben, ellentétben Jennifer Carpenterrel. Ráadásul szinte alig káromkodik.
Cselekménybeli különbségek: Deb nem jegyzi el magát a hűtőkocsis gyilkossal, sőt nem is ismeri. Brian egyébként itt kiköpött mása Dexternek. Az egyik főszereplő (aki még a sorozat 6. évadában is szerepel) itt már az első kötetben meghal. Továbbá kimaradt Stanley Tucci teljes "szereplése", valamint hiányzik a "véres hotelszoba" jelenet. Dexter sem nyomoz az anyja után... Szinte semmi nincs a könyvben, ami élvezhető...

Szilvásgombóc 2011.11.25. 08:11:15

@redbandita: Sajnos egyet kell értenem :(
Én az a fajta vagyok, aki elsőnek elolvassa a könyvet, csak utána nézi meg a belőle készült filmet/sorozatot. Az első könyvet elolvastam, nem ez volt életem legjobb könyve, de nem volt rossz. Kicsit furcsa volt, gondoltam azért mert mostanában csak a vérszívókról olvastam, "át kell állnom". A második kötetet meg is vettem, de valahogy mindig félre toltam... aztán elkezdtem nézni a sorozatot. Sajnos, a könyvhöz már nem igen van kedvem... (bár nem tartom kizártnak, hogy majd egyszer folytatom)
Szerintem igen ritka eset, amikor a könyv nyomába sem ér a belőle készült filmnek, általában ez fordítva szokott történni.
A sorozat egyszerűen zseniális, igaz, hogy csak az 1. évad első néhány részét láttam MÉG. :)
süti beállítások módosítása