Az útvesztő: Tűzpróba  - Maze Runner: The Scorch Trials
2015. október 09. írta: Szilvásgombóc

Az útvesztő: Tűzpróba - Maze Runner: The Scorch Trials

Már egy ideje megy a mozikban az Útvesztő második része a Tűzpróba, vártam. De csak most sikerült eljutni moziba... 3D nélkül néztük meg. Ezúttal sem olvastam a könyvet előre. Amikor az első részt mentem megnézni nem voltak nagy elvárásaim a beharangozók alapján, így nem is csalódtam. Most viszont már voltak elvárásaim...

12032226_1004502992941018_2084584365623469803_n.jpg

Az még csak egy dolog, hogy nekem aki nem olvasta a könyvet nem egészen kerek a történet, de hogy annak sem, aki olvasta a könyvet?! Eleinte próbáltam tudakozódni olvasott mozitársamtól, de amikor többször is azt a választ kaptam, hogy hát nem igen tudja... nos, akkor egy idő után feladat. És csak sodródtam az eseményekkel. 

Persze az nem lehet elvárás, hogy a könyvet egy az egyben visszaadja, ritka az ilyen. Ezt valljuk be. Olvasott társam azzal zárt a mozilátogatásunkat, hogy a harmadik részre már csak azért kíváncsi, hogy miként oldják meg azt a sok mindent, amit összekavartak, és miként zárják a történetet. Én meg csak remélni tudom, hogy nem szedik ketté a harmadik könyv eseményeit, mint ahogy az szokás. 

A film egésze alatt az volt az érzésem és nem csak nekem, hogy a film nem szól másról csak hogy megmenekültünkittmostmárjólesz-jajjmégsemfussunk-megmenekültünkittmostmárjólesz-jajjmégsem.... és ez így ment a film végéig. 

„Gyakorlatilag végigrohantuk a filmet – teszi hozzá Ki Hong Lee, aki az egyik homokbucka megmászásakor kisebb zúzódást szenvedett. – Futottunk a Buggyantak elől, menekültünk a VESZETT-től, elől, homokdűnékre kaptattunk fel és le. Majd kiköptük a tüdőnket. És a legrosszabb, hogy nekem az arcizmom se rándulhatott, mert a forgatókönyv szerint az egész csapatban én voltam a leggyorsabb és a legkeményebb.”

Persze azt nem mondom, hogy a vége felé a csavar nem lepett meg, mert de!

tuzproba_socialmedia_2.jpg

 A film végén az volt az első amit meghallottam: "lehet a 3D dobott volna rajta." Hát nem tudom, nekem nem tűnt annyira látványosnak, hogy annyit adjon neki a 3D. De ki tudja... Nem egy agyon effektezett film. Ami nem is baj, nem minden esetben válik egy film hasznára szerintem, de persze mint minden más ez is az én szubjektív véleményem. 

Amennyiben eltekintünk attól, hogy vannak homályos pontok a filmben lekötött, nem unatkoztam. A harmadik részre is elmegyek a moziba olvasott mozitársammal együtt. És remélem pont kerül a dolgok végére egy részben, úgy ahogy kell.

Az első rész nekem jobban tetszett, a sztorija jobb volt és számomra élvezhetőbb volt. Remélem, hogy a harmadik rész legalább olyan jó lesz, mint az első. Ez a rész talán egy kisebb hullámvölgy volt és innen csak fentebb lesz... Aki még nem ment el megnézni a moziba és az első rész nem győzte meg annyira, szerintem inkább nézze meg otthon. 

Kíváncsi vagyok a film végére, olvasott társamnak felvázoltam, hogy mi lesz a vége a filmnek, hát azt a választ kaptam, hogy: "hát nem éppen". Majd hozzá tette, szeretné látni, ahogy ebből a katyvaszból rendes véget kerekítenek. 

A pici spoiler előtt nézzétek meg a trailert, és utána pár jelenet fotót.

SPOILER
Szóval, ott tartunk, hogy megmenekültek a Tisztásról és egy biztonságos helyre menekítették őket. De nem, a VESZETT (Világvége – Einstein Szekció – Tiltott Terület) egyik bázisa ahol az immunisakat gyűjtik, és csapolják le. (Mint tudjuk, bennük van a gyógymód.) Szóval mondhatni nem az a hely, amire számítottak. Szóval megkezdődik a menekülés a Buggyanatak (Kitörés vírus áldozatai, akikből a vírus vérengző fenevadat /zombikat/ csinált ) elől, a sivatagon keresztül. A sivatagban találkoznak egy túlélőkből álló csoporttal, itt megismerik Jorget és Brendát. Kisebb nagyobb zökkenőkkel értsd:menekülés, de közösen eljutnak a hegyebe a Jobb Karnak nevezett szervezethez. És akkor itt adódik a bonyodalom, ami a következő film alapja lesz... A VESZETT elől sikeresen elmenekült immunisok a hegyekben viszonylagosan biztonságban érzik magukat, egészen addig míg valaki el nem árulja őket a VESZETTNEK.

Még a film elején a gyűjtő táborban Teresát elválasztják a többiektől és csinálnak vele valamit, de hogy mit, ezt csak most tudjuk meg. Visszaadták az emlékeit. Emlékeket, melyek arra indították, hogy elárulja Thomasékat. Ennek eredményeképpen megjelenik a VESZETT és begyűjti az immunisakat és közben nem kímél senkit és semmit. 

Thomasékat komoly veszteség érte, elvesztették Teresát és a Minhót. Thomast köti Minhónak tett ígérete, amit még a gyűjtőben fogadott meg, miszerint nem hagyja, hogy Minhót is megcsapolják. 

 SPOILER VÉGE

 Végül pedig a plakátok

forrás: Intercom

A bejegyzés trackback címe:

https://popkult.blog.hu/api/trackback/id/tr847904744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása