Az a bizonyos első év - I Give It a Year [2013] - Ilyen lenne a házasság???
2014. február 14. írta: redbandita

Az a bizonyos első év - I Give It a Year [2013] - Ilyen lenne a házasság???

Akkor kösz nem! A blog indulása óta talán ez az első olyan film, amiről nem akartam írni. Ha a Valentin-napos posztban pár napja nem jelentem be, hogy ez az ajánló fel fog ide kerülni, akkor biztos nem írom meg. Nem tetszett. Ami nagyon fura, mert még kb. tavaly ilyenkor láttam az előzetest és azóta tervezgettem, hogy leülök megnézni. Nem kellett volna... Fogalmam sincs, hogy kinek ajánljam... Talán azoknak, akik úgy érzik attól olyan rossz az életük, hogy még nem házasok. Mert ez alapján a mozi alapján a házasság intézménye borzalmasnak tűnik. Lehet, hogy én vagyok naiv, de én nem ilyennek képzelem el, és ha tényleg ilyen, akkor inkább nem kérek belőle!

Tizenhat éven aluliak számára nem ajánlott

elsoev_header.jpg

Nat (Rose Byrne) és Josh (Rafe Spall) mindössze néhány hónapos ismeretség után úgy döntenek örökre összekötik az életüket. Annakellenére, hogy barátaik ezt nem tartják jó ötletnek, mert a páros szöges ellentéte egymásnak. A férfi egy kicsit lusta író(féleség), akinek nagyon béna humora van és iszonyatosan cikisen tud viselkedni. A nő eléggé karótnyelt, karrierista és valószínűleg semmi humora sincs. Őszintén szólva egyik karakter sem szerethető, mindketten külön külön is nagyon idegesítőek, de együtt szinte kiállhatatlanok. Legalábbis nekünk nézők számára.

az_a_bizonyos_elso_ev_1.jpg

Nagyon hamar rádöbbenek, hogy az együttélésnek mennyi hátránya van, és csakhamar egymás agyára mennek. Minden idegesíti őket a másikban: az éneklés, a WC ülőke használat, a szemétlevitel, a szemöldökráncolás és úgy nagyjából a másik jelenléte. Ezt egyébként nem írnám a házasság számlájára, inkább csak azért van, mert totál különbözőek és valószínűleg elkapkodott döntés volt az esküvő!

Az se hiszi senki, hogy egy évet lehúznak egymás mellett... Erre utal a cím is, sőt el is hangzik a filmben: "egy évet adok nekik". Már pár hónap után beköszöntenek a fentebb leírt gondok, de ehhez még hozzájön két csábító is. Nat egyik ügyfelével kezd flörtölni, kolléganői tanácsára még jegygyűrűjétől is megválik. A férfit egyébként A mentalista alakítja, Simon Baker, aki olyasmi ripacsot játszik, mint Az ördög Pradat viselben.

azabizonysoelsoev.jpg

Josh az exével van jó viszonyban, talán túl jóban is. Tulajdonképpen nem is szakítottak sosem, kapcsolatuk csak azért ért véget, mert a hölgy, akit Anna Faris (barna hajjal!) alakít hosszú évekre önkétesnek ment Afrikába. Most, hogy újra Londonban él felvették egymással a kapcsolatot, és bár mindketten próbálják elnyomni láthatóan van valami közöttük. Befejezik egymás mondatatit, nevetnek egymás halál béna viccein stb. 

I-Give-It-a-Year-2.jpg

Szóval a pár mindkét tagja kikacsintgat a kapcsolatból, és bár próbálják nem feladni házasságukat, mégis egyre boldogtalanabbak... Azt nem tudom, hogy mennyire Valentin-napi film, én valami laza kis romkom-ra számítottam az előzetes alapján, de ez elég nagy tévedés volt. Őszintén szólva nem tetszett, többször arra gondoltam, hogy ki is kapcsolom, pedig elég toleráns vagyok filmek terén. Nagyon ritka, hogy ennyire szenvedjek egy mozi megtekintésekor...

A bejegyzés trackback címe:

https://popkult.blog.hu/api/trackback/id/tr745812945

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.02.15. 08:50:16

Moziba kéne már menni,olyan rég láttam valami jó kis filmet.

Ad Dio 2014.02.15. 09:53:17

Ne filmekből akard megtudni hogy hogy működik egy jó házasság, mert abból nem nagyon lehet filmet csinálni. Nézni ugyanis nem szórakoztató. Annál inkább benne lenni :-). Főleg ha van 3-4-5 gyerkőc is :-D.

gloriousstream 2014.02.15. 09:56:29

Az Al Bundy ota minden filmben vagy sorozatban amit latok luzer beta-himeknek vannak beallitva a ferfiak, ez elegge rossz uzenetet szallit a fiatal korosztaly fele szerintem, en peldaul egyre jobban felek meghazasodni mert mindig az jut eszembe, hogy siman el lehet valni tolem ugy, hogy akar a felrelepesbol szarmazo gyereket is nekem kell eltartani, ugrik a vagyonom fele azt folytathatom a robotot tovabb, ennyire vagyok jo a tarsadalomnak. A volt felesegem meg elolvas rola par cikket, hogy miert a szingli anyukak az elet kiralyai azt eli vilagat tovabb.
Persze biztos nem vagyok normalis de szerintem ha mar jogilag mindenfele lemondasba bele vagyunk hajtva akkor legalabb pozitiv kepeket sugarozzanak a hazassagrol mert rovid idon belul tenyleg csak a ferfi populacio legalja fogja onkent bevallalni ezt a dolgot es akkor ez a film teljesen realista lesz, talan mar most is az.

gloriousstream 2014.02.15. 09:57:46

@gloriousstream: az elso mondatban inkabb ferjeket kellett volna irnom a ferfiak helyett

supanova 2014.02.15. 10:31:48

@gloriousstream:

ó, nem csak te érzed magad szarul ettől. miközben a média azt sugározza felénk, hogy mindent és mindenkit bármikor lecserélhetünk egy még jobbra és az igaz szerelem egyszer csak meg fog jelenni az orrunk előtt, amiért természetesen nem kell tennünk, valahol mind társas lények vagyunk és kurvára nem akarunk egyedül meghalni...
süti beállítások módosítása