DIY karácsonyi ajándék: gyorsan nagyszerűt!
2013. december 19. írta: .loretta

DIY karácsonyi ajándék: gyorsan nagyszerűt!

Karácsony. Hm. Fincsi kaják, fenyőillat. Család. Sütik, teák, forrócsokik. Adventi vásárok. Forralt borok. Tömött plázák. Őrült forgalom. Plusz 5 kiló. Veszekedések, konyhában töltött napok. Ajándékok után rohanás. Kinek mi a karácsony.

Ha szükséged van egy egyszerű, de nagyszerű, gyors ajándékötletre, ami ráadásul olcsó is, akkor mutatunk egyet. ;)

IMG_20131213_134658.jpg

Forraltbor fűszerkeverék, egyedi, saját csomagolásban :)

Stílusosan.

Amire szükséged lesz:

1. Egy íves kartonpapír, etikett papír. (bármelyik írószerbolt)

2. Három kémcső/doboz (nem reklámozok, én egy webshopból rendeltem, kémcső parafa dugóval címszó alatt guglizzatok)

3. Narancshéj, szegfűszeg, fahéj. (Fővám téren, nem reklámozok, de tudjátok, egy egész falnyi fűszervan abc-be rendezve)

4. Olló, sniccer, vonalzó, ragasztó.

5. Internet-hozzáférés és nyomtató, bár ez utóbbi megoldható máshol is.

6. Kis kézügyesség, és egy kis képszerkesztési alapismeretek.

 

1. lépés:

Miután megrendelted a kémcsöveket, és lemérted a hosszukat, dobozt kell tervezni. NEEEE, ne ijedjetek meg, megcsinálja ezt helyettetek a 'zinternet. Legegyszerűbben itt. De van még sok más. Paraméterek, kész, pdf, nyomtatható.

IMG_20131213_133255.jpgBocsi a telefonos képekért.

2. lépés:

Ráragasztod a kartonra a kinyomtatott lapot. A vonalzó és a sniccer segítségével kivágod kartonból a sablont. Ez a legstrapásabb része, nyugi.

IMG_20131213_133639.jpg

3. lépés

Egy tompa tárggyal (én a sniccert használtam, behúzott pengével természetesen), meghúzod a hajtásnyomokat és behajtogatod a dobozt, és megragasztod - értelemszerűen.

IMG_20131213_133956.jpg

4. lépés

Megtöltöd a kémcsöveket a fűszerekkel, beleteszed a dobozba és elkezdesz a designon gondolkodni. Aki nem akar sokat gondolkodni, mint én, az letölthet innen vagy innen vagy egy csomó más helyről is mintákat. "Free badge" a google jelszó, ha van konkrét elképzelésed, stílusod írd be azt is; "free badge vintage", "free badge lovely", "free badge retro" stb.

IMG_20131213_134530.jpg

5. lépés

Na itt szükséges egy kis plusz: megszerkeszted a matricákat egy képszerkesztő program segítségével, vagy ha nem megy, hagyd üresen. Nyomtasd ki, aki rászerkesztette a nevét, vagy logóját vagy fotóját, annak gratulálok, aki nem, az írja rá filccel a nevét. Ja igen, akkor egy filctoll is kell majd a művelethez, bocs, hogy erről nem szóltam az elején.

IMG_20131213_134425.jpg

Bocs, én kitakartam a nevet.

6. lépés

Ragassz, dobozolj, örüljé', mer kész van! Boldog karácsonyt! ;)

IMG_20131213_134600.jpg

IMG_20131213_134658.jpg
Technikai információk:

  • Egy íves kartonból én 16 db dobozt csináltam. Ja én is meg lepődtem.
  • Egy csomag fűszerből (30-40 grammosak voltak) kb. 6-7 üvegcse megtelt, minimum!
  • Egy A4-es etikettre 12 "badge"-et nyomtattam.
  • A fűszermatricából megszámlálhatatlan fér egy A4 etikett-re :D
  • A végére fájt a kezem, de 27 db-ot készítettem, úgyhogy nem csoda. :D

IMG_20131213_134956.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://popkult.blog.hu/api/trackback/id/tr905698031

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pacman789 2013.12.20. 11:30:31

Szia!
Nagyon teszik ez az ötlet, szerintem meg is csinálom:)
A képszerkesztéshez annyira nem értek, és tetszik is ami neked van, (nem találtam meg a neten ezt a fajtát)
Feltudnád valahova tölteni a te mintáidat? hogy csak ki kelljen nyomtatnom:$

Előre is köszi!

pacman789 2013.12.20. 12:40:20

A dobozra már találtam és szerkesztettem egyet:) De a kémcsöves matricáid tetszenek:)
Azokat feltudod tölteni?:)

.loretta · http://popkult.blog.hu/ 2013.12.20. 13:23:03

@pacman789:
Szia,
örülök, hogy tetszik az ötlet, ha esetleg elkészül, küldesz nekünk egy pár fotót róla??? :)))
(e-mail: popkultblog@gmail.com, vagy a fb oldalunknak is tudsz üzenetet küldeni!)

A kémcsöves matricákra "movie ticket label (free)" névvel tudsz keresni, de küldök egy pár félét, hátha ezek között is találsz:

Ez van a képeket, kicsit megszerkesztve:
www.freepik.com/free-psd/ticket-icon--psd_605343.htm

Ilyenek vannak még:
www.freepik.com/free-vector/vintage-movie-ticket-vector-set_546861.htm

www.freepik.com/free-vector/europe-and-the-united-states-movie-ticket-vector-material_507968.htm
süti beállítások módosítása