Rocklegendák 3. - The Goo Goo Dolls
2011. április 07. írta: Szilvásgombóc

Rocklegendák 3. - The Goo Goo Dolls

Talán ismeritek azt az érzést, amikor nem vagytok jó passzban, valahogy nincs kedvetek semmihez. Ilyenkor még a nagy „agyon hallgatott” kedvencek sem „esnek jól” a füleiteknek… Én ilyenkor a „terápiás zenémet” hallgatom és mindjárt szebb lesz a világ! A The Goo Goo Dolls egy buffalói alter rockbanda. Nekik köszönhetjük az Angyalok városa (Meg Ryan, Nicolas Cage) című film gyönyörű szép dalát, az Irist.



 

Igazából nem is olyan régen, az elmúlt pár évben fedeztem fel őket. Nálunk az igen ritkán játszott Irison kívül más dalukat nem is nagyon lehet hallani. Elvétve lehet egy Bullet proof-ot hallani, de nagyjából ennyi. Sajnos. Pedig jók. Viszonylag ritkán hallgatom a zenéjüket, hangulat kell hozzá. De ha megvan a hangulat, napokig szól az a kellemesen rekedt, kissé reszelős hang. Ezért, és a zeneiparban eltöltött 25 évért és a 9 megjelent nagylemezért nálam mindenképpen Rocklegendának számítanak. Többek között a Feel the Silence miatt, amit a 2009-es los angelesi műkorcsolya és jégtánc világbajnokságon adtak elő.
 

 
Az igazat megvallva, eddig nem igen néztem utánuk. Mindig is sejtettem, hogy rég óta mozognak a zene világában, egészen pontosan 1986-óta. A zenekar 3 tagból áll a frontember énekel és gitározik, Johnny Rzeznik,  Robby Takac basszus gitározik és énekel). A harmadik tag Mike Malinin (dobok) 1995-ben alkalmi dobosként került a Goo Goo Dollsba, majd 3 évvel később teljes jogú taggá avanzsált. A zenekar különleges hát mondjuk úgy védjegye a lengyel felmenőkkel rendelkező Johnny különleges, nem mindennapi hangja. Ami szerintem külön The Goo Goo Dolls specialitás, van egyfajta -nem is tudom, hogy mondjam - akusztikus beütése a daloknak. Na jó, nem mindnek, de a többségnek, főleg a stílusváltás után érezhető. Külön jót tesz a zenéjüknek.

Ami zenéjüket illet a romantikus rock kategóriájába sorolhatóak, habár stílusuk az évek során változott. Kezdetben metálosabb, alterebb rockot játszottak, az 1993-ban kiadott negyedik lemezük a Superstar Car Wash már hordozta az új stílus elemeit. De szerintem a „teljes” váltás az hatodik lemezük a Dizzy Up the Girl hozta el. 2002-ben megjelent Gutterflower mindmáig a legsikeresebb korong a zenekar életének történetében. Annak ellenére, hogy talán a legnagyobb sikerük, az a dal, (amit biztosan mindenki hallott legalább egyszer,) az Iris a Dizzy up the Girl-ön található. Ezért a dalért 1998-ban Grammy-díjat is kaptak.
 

 
A Dizzy up the Girl-on található többek között a Slide és a Bullet proof, ezek  nálam nagy kedvencek! A Slide videóklippjére mindenképpen keressetek rá nagyon jó, sajnos le van tiltva így nem tudom beágyazni. Helyette itt van Nektek a Bullet proof, a fiúk a 2002-es téli olimpián játszották.
 
 

 

2010-ban adták ki 9. lemezüket Something for the Rest of Us címmel, amivel most is koncerteznek. Eddig nagyon úgy fest, hozzánk és a környékünkre sem látogatnak el... Nekem személy szerint a Dizzy up the Girl  és a 2006-ban megjelent Let love in a két kedvenc albumom. A Let love in a legnagyobb kedvencem A Dizzy up the Girl előtti albumok azok az albumok melyekhez szerintem hangulat kell. Szerintem. Ha teljesen őszinte akarok lenni, mindbe belehallgattam, de kikapcsoltam. A Dizzy volt az első, amit végig hallgattam. Aztán később persze meghallgattam a korábbiakat is, de lágyabb romantikus rock az én szívemhez közelebb áll. Jobban passzol Johnny rekedtes hangjához, mint a Let love in albumon található Without you here és a Better days.

 

Better days hivatalos videója:

A bejegyzés trackback címe:

https://popkult.blog.hu/api/trackback/id/tr922805377

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása